Rozpoznávání vzorů – 2. třída (2. ročník)

R99
Zkopírovat krátkou adresu (umime.to/R99)
Ukázat QR kód

umime.to/R99


Stáhnout QR kód
Ukázat/skrýt shrnutí

Abychom byli schopni řešit problémy, pracovat s daty a vymýšlet algoritmy, musíme být schopni hledat pravidelnosti a vzory. Nalezené vzory se následně snažíme využít pro hledání společných prvků a zobecňování, která nám umožní tvořit efektivní řešení.

Ilustrační, zjednodušený příklad ze života:

  • Karlovi neustále dochází peníze, tak si začal zapisovat výdaje.
  • Nejdříve si do sešitku zapisuje výdaje zcela konkrétně, např. „kniha Hobit, 243 Kč“, „chleba a sýr na večeři, 58 Kč“. Z takového zápisu je ale těžké se poučit.
  • Karel prohlédne výdaje, najde pravidelně se vyskytující typy výdajů a použije zobecňování: výdaje rozdělí do vhodných kategorií („jídlo“, „oblečení“, „studium“, …).
  • Následně si výdaje přepíše do tabulkového editoru. Ten mu umožní snadno vypočítat celkové výdaje v jednotlivých kategoriích.
  • Karel tak zjistí, že utrácí až příliš za oblečení. Ví, na čem je, a může s tím něco dělat.

Inspirace pro učitele

Inspiraci pro začlenění tohoto tématu do výuky nabízí modul Algoritmické myšlení a rozpoznávání vzorů. Modul nabízí konkrétní náměty, jakým způsobem učivo procvičovat a v jakém pořadí. Rozepsané doporučení je cílené především na žáky 4. a 5. ročníku ZŠ.

Souhrn mi pomohl
Souhrn mi nepomohl
Souhrn je skryt.

Pexeso

Hledání dvojic, které k sobě patří.


Rozpoznávání vzorů
Rozklad obrázků na části  
Zobrazit souhrn tématu
Rozklad obrázků


NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence