Aktivní hry

Algoritmické myšlení
    Základy algoritmického myšlení
       Posloupnost příkazů
             Rozcvička
             Rozcvička pro 4
             Základní sběr pro 2
             Úkroky
       Podmínky a větvení
             Podmínky
    Algoritmické myšlení: mix
       Boj základní pro 2
       Boj základní pro 4
       Boj pokročilý pro 2
       Boj pokročilý pro 4

Pravidla



RoboAréna je programátorská soutěžní hra. V aréně se utkává několik robotů, kteří se pohybují mezi překážkami a bojují o diamanty. Vaším úkolem je naprogramovat svého robota tak, aby porazil ostatní. Můžete hrát proti ostatním hráčům nebo proti umělé inteligenci. Robota programujete pomocí příkazů jako „krok dopředu“, „zatočit vlevo“, „opakovat“. K programování se využívají grafické bloky. Pokud jste ještě nikdy podobným stylem neprogramovali, doporučujeme jako rozcvičku úlohu Želví grafika.

Průběh jedné hry je následující:

  • Jeden z hráčů hru založí. Pokud chce hrát proti dalším hráčům, počká, až se do hry připojí. Pak hru odstartuje.
  • Hra probíhá na kola. Každé kolo se hraje na jiném herním plánu.
  • Pro každý plán vytvoříte program. Musíte být rychlí a úsporní. Velikost programu je omezena a na tvorbu programu máte časový limit. Jakmile máte program hotov, dáte „Nahrát program“.
  • Jakmile jsou programy všech hráčů nahrané (nebo uplyne časový limit), je souboj odstartován. Roboti se podle pokynů pohybují po plánu a získávají body:
    • 1 bod za malý diamant
    • 3 body za velký diamant
    • 5 bodů za sestřelení jiného robota
  • V rámci jedné hry se roboti utkají na 3 různých (náhodně vylosovaných) plánech. Na každém plánu se hraje dvakrát (první zápas následuje odveta, do které můžete svůj program upravit).

NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence