Porozumění
Prohlédněte si vypracované řešení příkladů v Pythonu či ukázkové modely. Pro každý příklad dostanete několik kontrolních otázek, které otestují vaše porozumění problému.


Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Modelování a simulace: biologie, příroda
Úkoly se zajímavými interaktivní modely, se kterými můžete experimentovat. Tato sada obsahuje modely zachycují jevy biologických a přírodních systémech.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Modelování a simulace: lidé a doprava
Úkoly se zajímavými interaktivní modely, se kterými můžete experimentovat. Tato sada obsahuje modely zachycují jevy související s lidmi.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Spojnicové grafy

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Plošné grafy

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Počítání s čísly
Řešené příklady na práci s čísly v Pythonu.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Řetězce v Pythonu
Řešené příklady na práci s řetězci v Pythonu.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Vnořené cykly v Pythonu
Vnořené cykly jsou typický zdroj problémů pro začátečníky v programování. Prozkoumejte několik typických ukázek jejich využití.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Seznamy v Pythonu
Řešené příklady na práci se seznamy v Pythonu.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Funkce v Pythonu
Tato sada s motivem přípravy jídla vám pomůže prozkoumat záludnosti správného využití funkcí.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Slovníky v Pythonu
Řešené příklady na práci se slovníky v Pythonu.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Objekty v Pythonu
Řešené příklady na práci s objekty v Pythonu.
Ukázky
Modelování a simulace: lidé a doprava
Vznik cest
Model znázorňuje postupné vyšlapávání cestiček. Agenti v modelu při pohybu vyšlapávají cesty v trávě. Při přesunech upřednostňují již vyšlapané cesty. Nedostatečně používané cesty zarůstají.
Kliknutím na plán můžete umisťovat domečky. Pokud jsou na plánu alespoň dva domečky, agenti se přesunují mezi nimi. Jinak chodí mezi náhodnými místy na plánu.
Funkce v Pythonu
Polévka
def choose_soup(mood):
ingredient = choose_ingredient(mood)
extra = choose_ingredient(mood)
print(ingredient, 'soup with', extra)
def choose_ingredient(mood):
ingredient = 'garlic'
if mood == 'sad':
ingredient = 'brocolli'
mood = 'happy'
return ingredient
Vnořené cykly v Pythonu
Uvězněný robot
def count_walls(x, y):
for dx in [-1, 0, 1]:
for dy in [-1, 0, 1]:
if (dx, dy) != (0, 0) and not is_wall(x + dx, y + dy):
print(dx, dy)