Python želva

Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí jazyka Python 3. Pro rozcvičení můžete použít verzi želví grafiky v grafickém programování.

Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.


Řazení podletématuobtížnosti  Výpis úlohrozbalit vševybrané sadyjen přehled
Základy
0/13
Opakování
0/10

Opakování

Nyní využijeme opakování (pomocí for cyklu v Pythonu), což nám umožní snadno vykreslit třeba různé geometrické útvary.

Funkce
0/11

Funkce

Želvu můžeme učit nové příkazy –⁠ na tom si dobře procvičíme funkce v Pythonu a navíc již vykreslíme zajímavé obrázky.

Správné úhly
0/7

Správné úhly

Na následující obrázky nepotřebujeme žádné složité programy, musíme ale správně určit úhly. Zkuste správnou velikost úhlů vymyslet, ne jen náhodně tipovat.

Zajímavé vzory
0/10

Zajímavé vzory

Želví grafikou jdou kreslit různé zajímavé vzory. Často to jde snadno, jen je potřeba se na obrázek správně podívat.

Proměnné
0/8

Proměnné

Nyní přidáme proměnné, které nám umožní kreslit obrazce různé velikosti či zatáčet o proměnlivý úhel. To se hodí třeba na pěkné spirály.

Proměnné a podmínky
0/7

Proměnné a podmínky

V této sadě se želva bude rozhodovat podle aktuální hodnoty proměnných.

Záludné
0/7

Záludné

Úlohy, které jdou vesměs řešit krátkým programem, je ale potřeba k nim přistoupit tím správným způsobem.

Rekurze a fraktály
0/5

Rekurze a fraktály

Náročné, bonusové téma pro pokročilé. Za využití rekurze můžeme pomocí želví grafiky kreslit elegantní fraktály. Jde to často krátkým programem, který však vůbec není lehké vymyslet...


Celkem vyřešeno: 0 z 78

NAPIŠTE NÁM

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Časté dotazy Návody pro rodiče Návody pro učitele

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence