Python želva
Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí jazyka Python 3. Pro rozcvičení můžete použít verzi želví grafiky v grafickém programování.
Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.
Řazení podle
Výpis úloh
Základy
Pro začátek využijeme jen základní příkazy pro posun a zatáčení a nakreslíme pár jednoduchých obrázků.
Opakování
Nyní využijeme opakování (pomocí for cyklu v Pythonu), což nám umožní snadno vykreslit třeba různé geometrické útvary.
Ladění programů
V této sadě máte již připravený program, ve kterém jsou jen drobné chyby. Stačí je najít a opravit.
Funkce
Želvu můžeme učit nové příkazy – na tom si dobře procvičíme funkce v Pythonu a navíc již vykreslíme zajímavé obrázky.
Správné úhly
Na následující obrázky nepotřebujeme žádné složité programy, musíme ale správně určit úhly. Zkuste správnou velikost úhlů vymyslet, ne jen náhodně tipovat.
Vnořené cykly a zajímavé vzory
Želví grafikou jdou kreslit různé zajímavé vzory. Často to jde snadno, jen je potřeba se na obrázek správně podívat.
Proměnné
Nyní přidáme proměnné, které nám umožní kreslit obrazce různé velikosti či zatáčet o proměnlivý úhel. To se hodí třeba na pěkné spirály.
Proměnné a podmínky
V této sadě se želva bude rozhodovat podle aktuální hodnoty proměnných.
Záludné
Úlohy, které jdou vesměs řešit krátkým programem, je ale potřeba k nim přistoupit tím správným způsobem.
Rekurze a fraktály
Náročné, bonusové téma pro pokročilé. Za využití rekurze můžeme pomocí želví grafiky kreslit elegantní fraktály. Jde to často krátkým programem, který však vůbec není lehké vymyslet...
Celkem vyřešeno: 0 z 89