Python želva
Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí jazyka Python 3. Pro rozcvičení můžete použít verzi želví grafiky v grafickém programování.
Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.
Algoritmické myšlení » Funkce a zobecňování » Rekurze
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Rekurze a fraktály
Náročné, bonusové téma pro pokročilé. Za využití rekurze můžeme pomocí želví grafiky kreslit elegantní fraktály. Jde to často krátkým programem, který však vůbec není lehké vymyslet...
Programovací jazyk Python » Řízení výpočtu » Sekvence příkazů v Pythonu
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Základy
Pro začátek využijeme jen základní příkazy pro posun a zatáčení a nakreslíme pár jednoduchých obrázků.
Programovací jazyk Python » Řízení výpočtu » Cyklus for v Pythonu
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Opakování
Nyní využijeme opakování (pomocí for cyklu v Pythonu), což nám umožní snadno vykreslit třeba různé geometrické útvary.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Proměnné
Nyní přidáme proměnné, které nám umožní kreslit obrazce různé velikosti či zatáčet o proměnlivý úhel. To se hodí třeba na pěkné spirály.
Programovací jazyk Python » Řízení výpočtu » Vnořené cykly v Pythonu
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Vnořené cykly a zajímavé vzory
Želví grafikou jdou kreslit různé zajímavé vzory. Často to jde snadno, jen je potřeba se na obrázek správně podívat.
Programovací jazyk Python » Řízení výpočtu » Funkce v Pythonu
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Funkce
Želvu můžeme učit nové příkazy – na tom si dobře procvičíme funkce v Pythonu a navíc již vykreslíme zajímavé obrázky.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Programovací jazyk Python » Řízení výpočtu » Řízení výpočtu: mix
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Ladění programů
V této sadě máte již připravený program, ve kterém jsou jen drobné chyby. Stačí je najít a opravit.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Proměnné a podmínky
V této sadě se želva bude rozhodovat podle aktuální hodnoty proměnných.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Záludné
Úlohy, které jdou vesměs řešit krátkým programem, je ale potřeba k nim přistoupit tím správným způsobem.
Programovací jazyk Python » Aplikace programování v Pythonu » Obrázky
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Správné úhly
Na následující obrázky nepotřebujeme žádné složité programy, musíme ale správně určit úhly. Zkuste správnou velikost úhlů vymyslet, ne jen náhodně tipovat.