Nadřazené | Řízení výpočtu |

Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.

Řízení výpočtu: mix (lehké)
183 zadání
Typicky zabere: 8 min
Ukázka
Co vypíše program?x = 3
if x < 2:
print("small")
if x < 4:
print("medium")
if x < 6:
print("large")
Jaký příkaz musíme doplnit na místo XXX, aby program vypsal čísla od 1 do 10?a = 1
b = 10
while a <= b:
print(a)
XXX
Může funkce obsahovat return
i print
?
Řízení výpočtu: mix (střední)
191 zadání
Typicky zabere: 12 min
Ukázka
Vypíše se celer?def test(x):
return x != 2
print("celer")
test(2)
Může být n
po provedení následujícího podmíněného příkazu sudé?if n % 2 == 0:
n += 1
else:
n += 2
Vypíše se víc celeru nebo mrkve?i = 0
while i < 10:
print("mrkev")
i += 1
while i < 100:
if i % 10 == 0:
print("celer")
i += 1

Python želva
Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí jazyka Python 3. Pro rozcvičení můžete použít verzi želví grafiky v grafickém programování.
Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.
Ladění programů
V této sadě máte již připravený program, ve kterém jsou jen drobné chyby. Stačí je najít a opravit.
Proměnné a podmínky
V této sadě se želva bude rozhodovat podle aktuální hodnoty proměnných.
Záludné
Úlohy, které jdou vesměs řešit krátkým programem, je ale potřeba k nim přistoupit tím správným způsobem.

Programování v Pythonu
Programování přímo v prohlížeči, s automatickým vyhodnocením správnosti programu. Cvičení používá programovací jazyk Python 3.
V tomto cvičení píšete programy, které pracují s textem a čísly. Pokud chcete obrázky, zkuste cvičení Python želva.
Úpravy programů
V této sadě máte k dispozici připravené programy, které je potřeba pochopit a mírně upravit.
Záludné
Tato sada obsahuje mix příkladů na různá témata. Příklady jdou stále řešit docela krátkými programy, ale mohou již potrápit trochu více než příklady v ostatních sadách.
Kód kostky
Předtím, než se vrhneme na tvorbu vlastních programů, je velmi užitečné si natrénovat čtení a pochopení již vytvořených programů. Kód kostky je elegantní hra zaměřená přesně na tuto dovednost. Madam Kostka a pan Kostka vyráží na procházku po herním plánu. Postupují přesně podle zadaných instrukcí. Vyzkoušejte, zda jim rozumíte!
Toto nové cvičení je zatím v testovacím provozu. Bude ještě docházet k úpravám a doplňování příkladů.
Kostky v Pythonu: cykly a proměnné
Teď si bude potřeba navíc pamatovat hodnoty proměnných. U toho se navíc nesmíme zamotat v cyklech.