Želví grafika
Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí přetahování grafických bloků. Základní úlohy jsou jednoduché a zvládnou je i děti na prvním stupni ZŠ. Želva je však šikovná a zabaví i zdatné programátory – umí třeba i elegantní fraktály. Pokročilí řešitelé navíc mohou využít cvičení Python želva, ve kterém se želva programuje textově.
Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.


Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Základy
Pro začátek naučíme želvu základní příkazy pro posun a zatáčení a nakreslíme s ní pár jednoduchých obrazců. Pokud si sami potřebujete ujasnit, jak fungují úhly, zkuste nejdřív pexeso na úhly.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Obrázky s opakováním
Přidáme želvě možnost opakovat příkazy, díky čemuž zvládne vykreslit už trochu zajímavější obrázky.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Kreslení
Aby to kreslení nebylo tak fádní, naučíme želvu malovat barevně a zvedat štětec.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Vzory s opakováním
Když správně použijete vnořené opakování, želva dokáže vykreslit zajímavé obrazce.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Želva s limitem
V této sadě máte za úkol psát pro želvu krátké programy – každá úloha má limit na počet příkazů. Dokážete najít ten správný, stručný zápis programu?

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Správné úhly
Želva zvládne nakreslit pěkné hvězdy a další obrazce. Musíte jí ale říct, o jaký úhel má přesně zatočit. Zkuste ten správný úhel nehádat, ale vypočítat.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Ladění obrázků
V této sadě máte připravené programy, které jsou skoro správně. Ale jenom skoro. Zkuste v nich najít chybu a opravit ji.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Proměnné
Naučíme želvu používat proměnné a ta nám díky tomu nakreslí pěkné spirály.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Kreslení II
A teď si zkusíme nakreslit pár obrázků z (želvího) života. Kreslení těchto obrázků není sice úplně jednoduché, ale nevyžaduje žádný složitý nápad.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Vzory s opakováním II
Pár dalších vzorů s pravidelným opakováním. Některé vypadají komplikovaně, ale jdou všechny vykreslit snadno. Jen je potřeba se na ně správně podívat.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Želva s limitem II
Druhá, náročnější sada s limity na počet příkazů.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Proměnné II
Složitější příklady s proměnnými.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Záludné
Směsice těžších úloh. Jdou často řešit krátkým programem, ale může k tomu být potřeba ten správný nápad.

Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Želví experimentárium
Na závěr tu máme úlohy „na hraní“. U těchto úloh není žádné jasné zadání k vyřešení. Máte připravený program, se kterým můžete experimentovat.
Celkem vyřešeno: 0 z 121