Přejít na cvičení:
Rozhodovačka
Přejít na téma:
Použití technologií
Zobrazit na celou obrazovku
Procvičujte neomezeně

Váš denní počet odpovědí je omezen. Pro navýšení limitu či přístup do svého účtu s licencí se přihlaste.

Přihlásit se
Zobrazit shrnutí tématu
NK6
Sdílet
Zobrazit nastavení cvičení

QR kód

QR kód lze naskenovat např. mobilním telefonem a tak se dostat přímo k danému cvičení nebo sadě příkladů.

Kód / krátká adresa

Tříznakový kód lze napsat do vyhledávacího řádku, také je součástí zkrácené adresy.

Zkopírujte kliknutím.

NK6
umime.to/NK6

Nastavení cvičení

Pozor, nastavení je platné pouze pro toto cvičení a předmět.

umime.to/NK6

Vyhledávání na internetu

Základní způsob vyhledání informací na internetu představují vyhledávače (např. Google, Seznam, Bing). Několik základních rad k formulování dotazů pro vyhledávače:

  • Používejte klíčová slova, která nejlépe vystihují to, co hledáte.
  • Pokud hledáte konkrétní frázi nebo slovní spojení, použijte uvozovky. Tím vyhledávači říkáte, že je pro vás důležité přesné slovní spojení.
  • Snažte se být přesní. Čím přesnější bude váš dotaz, tím přesnější budou i výsledky, které vyhledávač vrátí.

Vyhledávat můžeme ale třeba i na stránkách e-shopu. Tam většinou hledáme buď podle kategorií nebo jména produktu.

Při vyhledávání často používáme filtry. Ty nám umožňují omezit výsledky např. podle typu výsledku (text, obrázek, video), podle časového období, podle jazyka.

Při vyhledávání na internetu je také důležité rozlišovat mezi organickými výsledky a placenou reklamou. Organické výsledky jsou výsledky, které vyhledávač vrátí na základě klíčových slov a algoritmů. Placená reklama je většinou umístěna výše než organické výsledky a její umístění je založeno na tom, kolik jsou firmy ochotny za reklamu platit.

Zavřít

Vyhledávání na internetu (těžké)

Vyřešeno:

NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence