Přejít na cvičení:
Rozhodovačka
Přejít na téma:
E-mailová komunikace
Zobrazit na celou obrazovku
Procvičujte neomezeně

Váš denní počet odpovědí je omezen. Pro navýšení limitu či přístup do svého účtu s licencí se přihlaste.

Přihlásit se
Zobrazit shrnutí tématu
MMX
Sdílet
Zobrazit nastavení cvičení

QR kód

QR kód lze naskenovat např. mobilním telefonem a tak se dostat přímo k danému cvičení nebo sadě příkladů.

Kód / krátká adresa

Tříznakový kód lze napsat do vyhledávacího řádku, také je součástí zkrácené adresy.

Zkopírujte kliknutím.

MMX
umime.to/MMX

Nastavení cvičení


Pozor, nastavení je platné pouze pro toto cvičení a předmět.

umime.to/MMX

E-mailová komunikace

E-mail je způsob elektronické komunikace, obvykle prostřednictvím internetu. Přijímat a odesílat e-maily je možné např. přes webové rozhraní, desktopové či mobilní aplikace.

Konkrétní zpráva (e-mail) se posílá na e-mailovou adresu příjemce (či příjemců). E-mailová adresa se skládá z místní části, zavináče (@, anglicky „at“) a domény, respektive doménového jména (např. jananovotna@mesto-kocourkov.cz).

Při psaní e-mailu je důležité správně napsat předmět: ten byl měl být stručný, jasný a výstižný.

Příklady: volba předmětu e-mailu

vhodný předmět nevhodný předmět vysvětlení k nevhodnému předmětu
Zájem o brigádu Zájem Není jasné, o co máme zájem.
Odhlášení oběda – V. Malá skolni jidelna Všechny e-maily adresované školní jídelně se jí budou nějak týkat.
Prezentace – hardware (bez předmětu) Předmět zcela chybí.
Přezkoušení z angličtiny Dotaz Není jasné, čeho se dotaz týká, mnoho e-mailů obsahuje dotazy.

E-mail (podobně jako dopis) začíná oslovením. Zvláště v oficiálních mailech je vhodné používat oslovení „Vážený pane (…)“ či „Vážená paní (…)“. Oslovujeme v 5. pádě, přidáváme příjmení, nebo funkci. Za oslovení náleží prázdný řádek.

Příklady: správné a chybné oslovení

správné oslovení chybné oslovení
Vážený pane Nováku, Vážený pane Novák,
Vážená paní učitelko, Vážená paní učitelko Kroupová,

Po oslovení následuje vlastní text zprávy. Ten by měl být spisovný, vhodné je dodržet pravopis a gramatiku. V češtině není namístě vynechávat diakritiku, protože chybějící diakritika snižuje čitelnost textu.

Na konec e-mailu náleží závěrečný pozdrav, ten obvykle zahrnuje formuli „S pozdravem“ a jméno odesílatele na novém řádku. Není vhodné psát např. „Na shledanou“, neboť se s příjemcem e-mailu osobně nevidíme. Běžné e-mailové klienty umožňují závěr zprávy (podpis) přidávat automaticky.

K e-mailu je možné připojit soubory v příloze. Přílohy se hodí pro soubory velké nanejvýš v řádu MB (např. dokumenty, jednotlivé fotografie…).

Při posílání e-mailu je možné umístit příjemce do kopie (Cc) – kontakt v kopii není hlavním příjemcem informací, ale dáváme mu o nich vědět.

V rámci e-mailové komunikace lze narazit např. na spam (nevyžádanou poštu) či phishing (podvodné e-maily, které se z uživatelů snaží vylákat osobní údaje).

Zavřít

E-mailová komunikace (střední)

Vyřešeno:

NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence