Online spolupráce
Online spolupráce může zahrnovat např. komunikaci, sdílení dokumentů či dat nebo používání konkrétních aplikací.
Při sdílení dokumentů za účelem spolupráce lze zúčastněným obvykle nastavit určitou úroveň práv. Právo k editaci umožňuje upravovat obsah dokumentu, právo komentovat umožňuje pouze přidávat komentáře. Pouze prohlížení dokumentu zajistí právo číst.
Přímá spolupráce na dokumentech (např. v rámci Google Workspace, Microsoft Office) je obvykle efektivnější, než si tyto dokumenty posílat jako přílohy e-mailu. Při spolupráci se obvykle ukládají průběžně s možností zobrazení/obnovení historie. Uživatelé zpravidla vidí, ve které části dokumentu kdo provádí úpravy. Využití při editaci má režim změn, kdy je navrhované změny možné porovnat s původní verzí a schvalovat/odmítat.
K rychlému předávání informací slouží chat, delší a formálnější zprávy si lidé obvykle předávají prostřednictvím e-mailu či (video)hovorů (např. prostřednictvím aplikací Google Meet, Microsoft Teams, Webex aj.). Ty obvykle mohou být i skupinové, mohou zahrnovat např. sdílení obrazovky zúčastněných.
K synchronizaci a sdílení souborů slouží služby/aplikace jako Google Drive (Disk), OneDrive, Dropbox, iCloud apod.
Poměrně široké možnosti online spolupráce a komunikace využívají lidé také při práci z domova.
Zavřít