Návrh her (Game design)
NMTNávrh her (game design) je kreativní tvůrčí činnost, podobně jako malování, tvorba filmu nebo návrh webu (webdesign). Je to dovednost, ve které se lze zlepšovat nejlépe tím, že vymýšlíme vlastní hry a reflektujeme, co se jak osvědčilo. Znalost pojmů, technik a principů návrhu her nám však pomůže nad hrami lépe přemýšlet a komunikovat o nich.
Kapitola Vymezení her umožňuje potrénovat přemýšlení nad tím, jak různě mohou hry vypadat a proč hry hrajeme. To je užitečné pro dvě zásadní rozhodnutí při tvorbě hry: o jaký druh hry půjde a jaký bude její účel. Znalost různých typů a žánrů her je užitečná také při komunikaci a vyhledávání zdrojů.
Kapitola Analýza her trénuje schopnost vidět a umět pojmenovat, z čeho se existující hra skládá. Znalost klíčových rozlišení (např. herní mechanika vs. dynamika, téma vs. motiv) pomáhá nad hrou jasněji přemýšlet a komunikovat o ní. Znalost množství osvědčených herních mechanik umožňuje vybrat vhodné mechaniky pro novou hru.
Kapitola Vymýšlení her představuje techniky, které lze při vymýšlení často použít (např. techniky pro generování nápadů) a principy, které úspěšné hry typicky dodržují. Znalost technik umožňuje při návrhu efektivněji postupovat. Znalost principů zvyšuje šanci, že naše hra naplní cíl a bude hráče bavit.
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Vymezení her (střední)
zadání: 89
Typicky zabere: 5 min

Analýza her (střední)
zadání: 64
Typicky zabere: 5 min

Vymýšlení her (střední)
zadání: 46
Typicky zabere: 5 min

Označování
V zadaném obrázku či textu máte za úkol označit všechny oblasti, které splňují určitou vlastnost.
Vymezení her (střední)
zadání: 23
Typicky zabere: 5 min

Analýza her (střední)
zadání: 20
Typicky zabere: 5 min
