Aktivní hry
Vybrána třída: 2. (široký výběr)
Pravidla
RoboAréna je programátorská soutěžní hra. V aréně se utkává několik robotů, kteří se pohybují mezi překážkami a bojují o diamanty. Vaším úkolem je naprogramovat svého robota tak, aby porazil ostatní. Můžete hrát proti ostatním hráčům nebo proti umělé inteligenci. Robota programujete pomocí příkazů jako „krok dopředu“, „zatočit vlevo“, „opakovat“. K programování se využívají grafické bloky. Pokud jste ještě nikdy podobným stylem neprogramovali, doporučujeme jako rozcvičku úlohu Želví grafika.
Průběh jedné hry je následující:
- Jeden z hráčů hru založí. Pokud chce hrát proti dalším hráčům, počká, až se do hry připojí. Pak hru odstartuje.
- Hra probíhá na kola. Každé kolo se hraje na jiném herním plánu.
- Pro každý plán vytvoříte program. Musíte být rychlí a úsporní. Velikost programu je omezena a na tvorbu programu máte časový limit. Jakmile máte program hotov, dáte „Nahrát program“.
- Jakmile jsou programy všech hráčů nahrané (nebo uplyne časový limit), je souboj odstartován. Roboti se podle pokynů pohybují po plánu a získávají body:
- 1 bod za malý diamant
- 3 body za velký diamant
- 5 bodů za sestřelení jiného robota
- V rámci jedné hry se roboti utkají na 3 různých (náhodně vylosovaných) plánech. Na každém plánu se hraje dvakrát (první zápas následuje odveta, do které můžete svůj program upravit).