Přejít na cvičení:
Rozhodovačka
Přejít na téma:
Bitmapová grafika
Zobrazit na celou obrazovku
Zobrazit shrnutí tématu
M2V
Sdílet
Zobrazit nastavení cvičení

QR kód

QR kód lze naskenovat např. mobilním telefonem a tak se dostat přímo k danému cvičení nebo sadě příkladů.

Kód / krátká adresa

Tříznakový kód lze napsat do vyhledávacího řádku, také je součástí zkrácené adresy.

Zkopírujte kliknutím.

M2V
umime.to/M2V

Nastavení cvičení


Pozor, nastavení je platné pouze pro toto cvičení a předmět.

umime.to/M2V

Bitmapová grafika

V bitmapové (rastrové) grafice jsou obrázky ukládány jako mřížka pixelů. Pixely jsou body, které mají danou polohu v obrázku a barvu. Barvy v pixelech kódujeme nějakým předem daným způsobem, často se používá např. RGB model. Čím jemnější je mřížka (čím víc pixelů obrázek obsahuje), tím kvalitnější a detailnější bude obraz. Protože pixely nelze dále rozdělovat, při zvětšování bitmapového obrázku se budou zvětšovat i pixely a dojde ke ztrátě kvality. Na obrázku vidíme, jak je možné uložit obrázek kruhu na malém počtu pixelů.

Barevná hloubka je počet barev, kterých může nabývat jeden pixel. Čím větší je barevná hloubka, tím více barev máme k dispozici a obraz tak může být kvalitnější. Na obrázku je vidět rozdíl mezi situacemi, kdy jsou k dispozici 2 barvy, 4 barvy a 256 barev.

Velikost bitmapového obrázku je určena počtem pixelů. Obrázek s rozměry 1024 × 1024 obsahuje 1024 \cdot 1024 (přibližně milion) pixelů a jeho velikost je 1 Mpx (megapixel). Rozlišení je hodnota, která říká, jak detailní je obraz. Udává se v jednotkách DPI (dots per inch).

Zavřít

Bitmapová grafika (lehké)

Vyřešeno:

NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence