Bitmapová grafika

M2W
Zkopírovat krátkou adresu (umime.to/M2W)
Ukázat QR kód

umime.to/M2W


Stáhnout QR kód
Ukázat/skrýt shrnutí

V bitmapové (rastrové) grafice jsou obrázky ukládány jako mřížka pixelů. Pixely jsou body, které mají danou polohu v obrázku a barvu. Barvy v pixelech kódujeme nějakým předem daným způsobem, často se používá např. RGB model. Čím jemnější je mřížka (čím víc pixelů obrázek obsahuje), tím kvalitnější a detailnější bude obraz. Protože pixely nelze dále rozdělovat, při zvětšování bitmapového obrázku se budou zvětšovat i pixely a dojde ke ztrátě kvality. Na obrázku vidíme, jak je možné uložit obrázek kruhu na malém počtu pixelů.

Barevná hloubka je počet barev, kterých může nabývat jeden pixel. Čím větší je barevná hloubka, tím více barev máme k dispozici a obraz tak může být kvalitnější. Na obrázku je vidět rozdíl mezi situacemi, kdy jsou k dispozici 2 barvy, 4 barvy a 256 barev.

Velikost bitmapového obrázku je určena počtem pixelů. Obrázek s rozměry 1024 × 1024 obsahuje 1024 \cdot 1024 (přibližně milion) pixelů a jeho velikost je 1 Mpx (megapixel). Rozlišení je hodnota, která říká, jak detailní je obraz. Udává se v jednotkách DPI (dots per inch).

Souhrn mi pomohl
Souhrn mi nepomohl
Souhrn je skryt.

Rozhodovačka

Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.


Bitmapová grafika  
Zobrazit souhrn tématu


Přesouvání

Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.


Bitmapová grafika  
Zobrazit souhrn tématu


NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence