Kódování obrazu a zvuku
MT9Abychom mohli na počítači pracovat s multimediálním obsahem (obraz, zvuk, video), musíme jej umět zakódovat pomocí čísel.
Pro kódování obrazu se používají dva základní způsoby. V bitmapové grafice pracujeme s obrázkem jako s mřížkou pixelů, kde každý z nich má přidělenou svoji barvu. Ve vektorové grafice jsou obrázky tvořeny z geometrických útvarů (úsečky, kružnice a podobně). Každý z těchto způsobů má své využití a je důležité mezi použitím bitmapové a vektorové grafiky dobře rozlišovat (např. fotografii většinou reprezentujeme bitmapově, kdežto logo firmy vektorově).
Při práci s obrazem potřebujeme umět kódovat barvy. To lze dělat více různými způsoby. Jedním z nejčastěji používaných je RGB kódování.
Zvuk se kóduje jako posloupnost amplitud (výchylek) zvukového signálu.
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Přesouvání
Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.
Označování
V zadaném obrázku či textu máte za úkol označit všechny oblasti, které splňují určitou vlastnost.
Pexeso
Hledání dvojic, které k sobě patří.
Doplňování textu
Krátké texty, do kterých doplňujete na vybraná místa správnou variantu ze dvou možností.