Přejít na cvičení:
Rozhodovačka
Přejít na téma:
Práce s daty
Zobrazit na celou obrazovku
Procvičujte neomezeně

Váš denní počet odpovědí je omezen. Pro navýšení limitu či přístup do svého účtu s licencí se přihlaste.

Přihlásit se
Zobrazit shrnutí tématu
MLG
Sdílet
Zobrazit nastavení cvičení

QR kód

QR kód lze naskenovat např. mobilním telefonem a tak se dostat přímo k danému cvičení nebo sadě příkladů.

Kód / krátká adresa

Tříznakový kód lze napsat do vyhledávacího řádku, také je součástí zkrácené adresy.

Zkopírujte kliknutím.

MLG
umime.to/MLG

Nastavení cvičení

Pozor, nastavení je platné pouze pro toto cvičení a předmět.

umime.to/MLG

Tabulky: podmínky

Použití podmínek v tabulkovém editoru umožňuje určité buňky ovlivnit přítomností hodnot v jiných buňkách. Dále uvádíme přehled funkcí souvisejících s podmínkami včetně příkladů navázaných na ukázkovou tabulku.

funkce použití příklad (s tabulkou níže) obvyklý název funkce v češtině
IF(podmínka; když pravda; když nepravda) Vypíše text či použije vzorec na základě obsahu jiné buňky. =IF(E2>10;"hodně";"málo") vypíše hodně (Diorit má více než 10 předmětů). KDYŽ
COUNTIF(rozsah; podmínka) Spočítá výskyty hodnot v rozsahu odpovídající podmínce. =COUNTIF(E2:E5;">10") vypíše 2 (2 pračlověci mají více než 10 předmětů).
SUMIF(rozsah; podmínka) Sečte hodnoty v rozsahu, které odpovídají podmínce. =SUMIF(E2:E5;">10") vypíše 30 (sčítáme předměty těch pračlověků, kteří jich mají více než 10).

V rámci kritérií podmínek je možné používat logické spojky NOT (negace, česky NE), AND (A) či OR (NEBO). Např. =IF(OR(B2>3;C2>3);TRUE;FALSE) vypíše, zda má Diorit více než 3 rohy pratura či perly (TRUE).

Zavřít

Tabulky: podmínky (střední)

Vyřešeno:

NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence