Typický ročník | 3. |
Interval vhodných ročníků | 2.–4. |
Učivo | opakující se vzory, společné vlastnosti, směrové instrukce, hledání cesty, logické úlohy |
Navazující modul | Logické a algoritmické myšlení II |
Bezprostřední výsledky učení | - Rozpozná opakující se vzory a dokáže je popsat vlastními slovy.
- Vyhledá společné vlastnosti v sadě objektů nebo situací.
- Vyřeší jednoduché úlohy vyžadující plánování kroků a prostorovou představivost.
- Sestaví jednoduchý algoritmický postup v prostředí s intuitivním významem akcí.
|
Související RVP výsledky učení | |
Modul rozvíjí u žáků základy logického a algoritmického myšlení prostřednictvím intuitivních a hravých úloh. Žáci se učí rozpoznávat a popisovat vzory, objevovat společné vlastnosti objektů, plánovat postupy a řešit jednoduché logické problémy. Modul klade důraz na prostorovou orientaci, směrové úlohy (šipkovaná, bludiště) a vytváření jednoduchých algoritmických zápisů.