Logické a algoritmické myšlení I
Typický ročník | 3. |
Interval vhodných ročníků | 2.–4. |
Učivo | opakující se vzory, společné vlastnosti, směrové instrukce, hledání cesty, logické úlohy |
Navazující modul | Logické a algoritmické myšlení II |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul rozvíjí u žáků základy logického a algoritmického myšlení prostřednictvím intuitivních a hravých úloh. Žáci se učí rozpoznávat a popisovat vzory, objevovat společné vlastnosti objektů, plánovat postupy a řešit jednoduché logické problémy. Modul klade důraz na prostorovou orientaci, směrové úlohy (šipkovaná, bludiště) a vytváření jednoduchých algoritmických zápisů.
1. Stejné vzory | |||
Vločky • lehké | |||
Náramky • lehké | |||
Kytičky • lehké | |||
Hledání dvojic • lehké | |||
2. Společná vlastnost | |||
Společná vlastnost: obrázky • lehké | |||
Společná vlastnost: slova • lehké | |||
Společná vlastnost • lehké | |||
Společná vlastnost: emodži • lehké | |||
3. Šipkovaná | |||
Šipkovaná je logická úloha s programátorskými prvky, která je velmi vhodná pro tuto cílovou skupinu (dostatečně jednoduchá a intuitivní, zábavná a současně poskytuje dostatek zajímavých úloh vyžadujících zamyšlení). | |||
Skřítkova rozcvička | |||
Sběr hříbků | |||
Víc skřítků | |||
Přebarvování | |||
Skoky | |||
Teleport | |||
Lesní výpravy I | bonus | ||
4. Bludiště | |||
Bludiště a hledání cest • lehké | |||
Skákačka: lehké | |||
Kulička a poklad | |||
Více pokladů | |||
Spolupracující kuličky | |||
Neprůchodné bludiště | |||
Bludiště se zákazem odbočení vlevo | |||
5. Logické úlohy | |||
Více či méně známé logické úlohy, které slouží jako dobrá průprava algoritmického myšlení a vyhledávání vzorů. | |||
Rozcvička | |||
Lehké | |||
Sudoku 4×4: lehké | |||
Sudoku 4×4: rozcvička | |||
Sokoban: lehké | |||
Sokoban: rozcvička |