Logické a algoritmické myšlení I
| Typický ročník | 3. |
| Interval vhodných ročníků | 2.–4. |
| Učivo | opakující se vzory, společné vlastnosti, směrové instrukce, hledání cesty, logické úlohy |
| Navazující modul | Logické a algoritmické myšlení II |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul rozvíjí u žáků základy logického a algoritmického myšlení prostřednictvím intuitivních a hravých úloh. Žáci se učí rozpoznávat a popisovat vzory, objevovat společné vlastnosti objektů, plánovat postupy a řešit jednoduché logické problémy. Modul klade důraz na prostorovou orientaci, směrové úlohy (šipkovaná, bludiště) a vytváření jednoduchých algoritmických zápisů.
1. Stejné vzory | |||
| Vločky • lehké | |||
| Náramky • lehké | |||
| Kytičky • lehké | |||
| Hledání dvojic • lehké | |||
2. Společná vlastnost | |||
| Společná vlastnost: obrázky • lehké | |||
| Společná vlastnost: slova • lehké | |||
| Společná vlastnost • lehké | |||
| Společná vlastnost: emodži • lehké | |||
3. Šipkovaná | |||
| Skřítkova rozcvička | |||
| Sběr hříbků | |||
| Víc skřítků | |||
| Přebarvování | |||
| Skoky | |||
| Teleport | |||
| Lesní výpravy I | bonus | ||
4. Bludiště | |||
| Bludiště a hledání cest • lehké | |||
| Skákačka: lehké | |||
| Kulička a poklad | |||
| Více pokladů | |||
| Spolupracující kuličky | |||
| Neprůchodné bludiště | |||
| Bludiště se zákazem odbočení vlevo | |||
5. Logické úlohy | |||
| Rozcvička | |||
| Lehké | |||
| Sudoku 4×4: lehké | |||
| Sudoku 4×4: rozcvička | |||
| Sokoban: lehké | |||
| Sokoban: rozcvička |

























