Výukové moduly: Informatika

Logické myšlení a řešení problémů

Logické a algoritmické myšlení I

Bezprostřední výsledky učení:

  • Rozpozná opakující se vzory a dokáže je popsat vlastními slovy.
  • Vyhledá společné vlastnosti v sadě objektů nebo situací.
  • Vyřeší jednoduché úlohy vyžadující plánování kroků a prostorovou představivost.
  • Sestaví jednoduchý algoritmický postup v prostředí s intuitivním významem akcí.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV5-004 Navrhne posloupnost kroků řešení jednoduchého problému.
  • INF-INF-001-ZV5-002 Znázorní konkrétní situaci na základě její analýzy a určení významných prvků a vztahů mezi nimi.
  • MAT-MAT-004-ZV5-011 Vyhledá všechny prvky nebo skupiny prvků splňující dané podmínky.
  • ZGM-MUV-000-ZV5-001 Zkoumá vzory a zákonitosti v různých matematických situacích.

Logické a algoritmické myšlení II

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vyhledá a popíše pravidelnosti v číselných, grafických a symbolických řadách.
  • Určí společnou vlastnost objektů v sadě a na jejím základě je třídí.
  • Vyřeší úlohu vyžadující plánování pohybu v prostoru a předvídání důsledků kroků.
  • Rozloží složitější obrazec na jednodušší prvky a využije jejich strukturu.
  • Navrhne a zapíše jednoduchý algoritmický postup v prostředí s intuitivním významem (např. vizuální instrukce zapsané pomocí šipek).

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV5-004 Navrhne posloupnost kroků řešení jednoduchého problému.
  • INF-INF-001-ZV5-002 Znázorní konkrétní situaci na základě její analýzy a určení významných prvků a vztahů mezi nimi.
  • MAT-MAT-004-ZV5-011 Vyhledá všechny prvky nebo skupiny prvků splňující dané podmínky.
  • ZGM-MUV-000-ZV5-001 Zkoumá vzory a zákonitosti v různých matematických situacích.

Rozpoznávání vzorů, rozklad na části a abstrakce

Bezprostřední výsledky učení:

  • Rozpozná vzory a pravidelnosti v různých typech dat (obrázky, čísla, slova).
  • Rozloží složité útvary a situace na jednodušší části a vysvětlí vztahy mezi nimi.
  • Pro zadanou posloupnost nebo systém určí pravidlo, kterým se řídí.
  • Uspořádá zadané příklady od konkrétních k obecným a zdůvodní své rozhodnutí.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV9-007 V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program, používá opakování, větvení programu, proměnné.
  • INF-INF-001-ZV9-003 Modeluje situace různými způsoby, včetně grafů nebo obdobných schémat.

Logické výroky a odvozování

Bezprostřední výsledky učení:

  • Určí pravdivost výroků a správně formuluje jejich negaci.
  • Rozliší a správně použije základní logické spojky (a, nebo, ne, jestliže – pak, „právě tehdy, když“).
  • Vyhodnotí složený logický výraz pomocí pravdivostních tabulek.
  • Systematicky zanalyzuje zadání a vyvodí logické důsledky.
  • Vyřeší logické úlohy a hádanky s využitím logického uvažování a odvozování.

Související RVP OVU:

  • KRP-RPS-000-ZV9-001 Reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení.
  • ZGM-MUV-000-ZV9-001 Aplikuje metody analýzy a syntézy při řešení komplexních matematických situací v různých kontextech.
  • INF-INF-002-ZV9-007 V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program, používá opakování, větvení programu, proměnné.

Algoritmizace a programování

Blokové programování I (posloupnosti a cykly)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Správně přečte a pochopí zápis algoritmu jako posloupnosti kroků.
  • Rozpozná opakující se části algoritmu a nahradí je konstrukcí opakování.
  • Vytvoří, otestuje a upraví jednoduchý program v blokově orientovaném jazyce.
  • Použije program k řešení konkrétního úkolu nebo k tvorbě vizuálního výstupu.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV5-005 Sestaví v blokově orientovaném jazyce program, ve kterém používá opakování a podprogramy, opraví případné chyby.

Blokové programování II (podmínky, ladění)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Rozpozná situace, kdy je vhodné v programu použít podmínky a větvení.
  • Vytvoří v blokově orientovaném jazyce program s větvením na základě podmínek.
  • Vyhledá a opraví chybu v programu, ověří správnost svého řešení testováním.
  • Vysvětlí chování programu krok po kroku a určí jeho účel.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV9-005 Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu vysvětlí celý postup a určí problém, který je daným algoritmem řešen.
  • INF-INF-002-ZV9-007 V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program, používá opakování, větvení programu, proměnné.
  • INF-INF-002-ZV9-008 Průběžně ověřuje správnost vytvářeného postupu, zkouší program, opravuje chyby, posoudí efektivitu postupu, programu.

Blokové programování III (cykly a podmínky)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Rozpozná situace, kdy použít různé typy cyklů (s pevným počtem opakování a s podmínkou).
  • Vytvoří program s kombinací cyklů a podmínek, včetně vnořených struktur.
  • Vysvětlí logiku vnořeného cyklu a jeho vliv na chování programu.
  • Otestuje a odladí program využívající cykly a podmínky.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV9-005 Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu vysvětlí celý postup a určí problém, který je daným algoritmem řešen.
  • INF-INF-002-ZV9-007 V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program, používá opakování, větvení programu, proměnné.
  • INF-INF-002-ZV9-008 Průběžně ověřuje správnost vytvářeného postupu, zkouší program, opravuje chyby, posoudí efektivitu postupu, programu.

Blokové programování IV (proměnné)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí, co je proměnná a jaký má význam v programování.
  • Vysvětlí chování programu, ve kterém jsou použity proměnné.
  • Vytvoří blokový program využívající proměnné, podmínky a cykly.
  • Při tvorbě programu zvolí vhodné názvy proměnných a jejich typ (např. číslo, text).
  • Najde a opraví chyby v práci s proměnnými.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV9-005 Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu vysvětlí celý postup a určí problém, který je daným algoritmem řešen.
  • INF-INF-002-ZV9-007 V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program, používá opakování, větvení programu, proměnné.
  • INF-INF-002-ZV9-008 Průběžně ověřuje správnost vytvářeného postupu, zkouší program, opravuje chyby, posoudí efektivitu postupu, programu.

Blokové programování V (funkce)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí, co je funkce v programování a k čemu slouží.
  • Rozpozná situace, kdy je vhodné použít funkci k zjednodušení programu.
  • Vytvoří a použije vlastní funkci bez parametrů i s parametry v blokovém jazyce.
  • Rozdělí složitější problém na dílčí části a každou z nich vyřeší samostatně.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV9-006 Rozdělí problém na jednotlivě řešitelné části a navrhne postupy a algoritmy pro jeho řešení.
  • INF-INF-002-ZV9-007 V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program, používá opakování, větvení programu, proměnné.
  • INF-INF-002-ZV9-008 Průběžně ověřuje správnost vytvářeného postupu, zkouší program, opravuje chyby, posoudí efektivitu postupu, programu.

Shrnutí blokového programování a ukázka Pythonu

Bezprostřední výsledky učení:

  • Shrne klíčové koncepty blokového programování a uplatní je při řešení náročnějších úloh.
  • Vytvoří program v blokovém jazyce kombinující cykly, podmínky, proměnné a funkce.
  • Přečte jednoduchý kód v jazyce Python a vysvětlí jeho funkci.
  • Porovná blokový a textový zápis algoritmu a určí jejich společné prvky.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-002-ZV9-006 Rozdělí problém na jednotlivě řešitelné části a navrhne postupy a algoritmy pro jeho řešení.
  • INF-INF-002-ZV9-007 V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program, používá opakování, větvení programu, proměnné.
  • INF-INF-002-ZV9-008 Průběžně ověřuje správnost vytvářeného postupu, zkouší program, opravuje chyby, posoudí efektivitu postupu, programu.

Programování v Pythonu I

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí chování jednoduchého programu v jazyce Python.
  • Vytvoří krátký program v Pythonu, který pracuje s čísly, texty a základními řídicími strukturami.
  • Použije podmínky a cykly pro řízení toku programu v jednoduché úloze.
  • Vytvoří a použije funkci se vstupními parametry a návratovou hodnotou.
  • Odhalí a opraví základní chyby v programu (syntaktické, logické, běhové).

Související RVP OVU:

  • Vysvětlí daný algoritmus, program; určí, zda je daný postup algoritmem.
  • Analyzuje problém, rozdělí problém na menší části, rozhodne, které je vhodné řešit algoritmicky, své rozhodnutí zdůvodní; sestaví a zapíše algoritmy pro řešení problému.
  • Vytvoří přehledný program pro vyřešení konkrétního problému s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně; používá opakování, větvení programu se složenými podmínkami, proměnné, seznamy, podprogramy s parametry a návratovými hodnotami.

Programování v Pythonu II

Bezprostřední výsledky učení:

  • Popíše datové typy řetězec, seznam a slovník a způsob jejich použití v Pythonu.
  • Použije vhodné datové struktury při řešení úloh pracujících s textem, číselnými a kombinovanými daty.
  • Rozdělí problém na menší části a vytvoří funkce pro jejich samostatné zpracování.
  • Otestuje program na různých vstupech, odhalí a opraví chyby v kódu.

Související RVP OVU:

  • Vysvětlí daný algoritmus, program; určí, zda je daný postup algoritmem.
  • Analyzuje problém, rozdělí problém na menší části, rozhodne, které je vhodné řešit algoritmicky, své rozhodnutí zdůvodní; sestaví a zapíše algoritmy pro řešení problému.
  • Ve vztahu k charakteru a velikosti vstupu hodnotí nároky algoritmů; porovná algoritmy podle různých hledisek, vybere pro řešený problém ten nejvhodnější; vylepší algoritmus podle zvoleného hlediska; zobecní řešení pro širší třídu problémů.
  • Vytvoří přehledný program pro vyřešení konkrétního problému s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně; používá opakování, větvení programu se složenými podmínkami, proměnné, seznamy, podprogramy s parametry a návratovými hodnotami.
  • Ověří správnost, najde a opraví případnou chybu v algoritmu, otestuje, odladí a optimalizuje program.

Data, informace a modelování

Kódování a šifrování

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí, že informaci lze zaznamenat různými formami a uvede příklady zápisu informace pomocí obrázku, textu, symbolu či kódu.
  • Vysvětlí rozdíly v účelu šifer a kódování a uvede příklady konkrétních šifer a kódů.
  • Porovná různé způsoby kódování podle účelu.
  • Rozluští jednoduchou šifru (např. posun písmen, záměna symbolů).

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV5-001 Uvede příklady dat, která ho obklopují a která mu mohou pomoci lépe se rozhodnout, vyslovuje odpovědi na základě dat.
  • INF-INF-001-ZV5-003 Odvodí informace z daného modelu.
  • INF-INF-001-ZV9-002 Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu.

Modelování, grafy, simulace

Bezprostřední výsledky učení:

  • Použije graf jako model jednoduché reálné situace.
  • Uvede typické příklady modelů.
  • Uvede příklady různých účelů modelů, určí účel zadaného modelu.
  • Porozumí jednoduchým interaktivním simulacím, provede s nimi experimenty a popíše jejich význam.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV9-003 Modeluje situace různými způsoby, včetně grafů nebo obdobných schémat.

Informace a reprezentace dat

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí základní principy kódování textů, čísel, obrázků a zvuků.
  • Převede číslo mezi desítkovou a binární soustavou.
  • Rozliší bitmapovou a vektorovou grafiku, vysvětlí výhody a nevýhody jednotlivých formátů.
  • Vysvětlí, co ovlivňuje velikost dat, rozliší ztrátovou a bezeztrátovou kompresi.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV9-002 Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu.

Práce s daty

Základy práce s daty

Bezprostřední výsledky učení:

  • Uvede příklady sběru a záznamu dat v každodenních situacích.
  • Zaznamená jednoduchá data do tabulky.
  • Odpoví správně na otázky o významu dat zobrazených formou tabulky.
  • Využije řazení dat v tabulce pro zodpovězení otázky o datech.
  • Porozumí datům znázorněným v jednoduchém sloupcovém nebo koláčovém grafu, propojí je s odpovídající tabulkou.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV5-001 Uvede příklady dat, která ho obklopují a která mu mohou pomoci lépe se rozhodnout, vyslovuje odpovědi na základě dat.
  • INF-INF-003-ZV5-006 Rozezná, s jakými daty pracuje vybraný informační systém a jaký je jeho účel.
  • INF-INF-003-ZV5-007 Zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná i nečíselná data pro vymezený problém.

Tabulkový editor I

Bezprostřední výsledky učení:

  • Rozpozná základní prvky tabulky (buňka, řádek, sloupec).
  • Vloží, upraví a uspořádá data v jednoduché tabulce.
  • Použije základní aritmetické vzorce (např. součet, průměr) k výpočtům v tabulce.
  • Správně odpoví na otázky založené na datech z rozsáhlejší tabulky.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV9-001 Získá z dat informace, interpretuje data získaná pro řešení konkrétního problému.
  • INF-INF-003-ZV9-010 Pro řešení problému vytvoří tabulku evidence dat a stanoví pravidla pro práci se záznamy.

Tabulkový editor II

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí význam pojmů rozsah, relativní a absolutní odkaz a správně je použije ve vzorcích.
  • Použije základní funkce tabulkového editoru pro výpočty nad daty (např. součty, průměry, minimum, maximum).
  • Využije podmíněné výpočty pro automatické vyhodnocování údajů.
  • Vysvětlí význam výsledků výpočtů v kontextu konkrétní úlohy.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV9-001 Získá z dat informace, interpretuje data získaná pro řešení konkrétního problému.
  • INF-INF-003-ZV9-010 Pro řešení problému vytvoří tabulku evidence dat a stanoví pravidla pro práci se záznamy.
  • INF-INF-003-ZV9-011 V evidenci dat používá funkce pro automatické zpracování dat a nastavuje zobrazení dat s cílem řešit potřeby uživatelů.

Vizualizace dat

Bezprostřední výsledky učení:

  • Pojmenuje běžné typy grafů a vysvětlí, k čemu slouží.
  • Porozumí datům zobrazeným formou grafů a propojí je s odpovídajícími tabulkami.
  • Určí základní prvky grafu (osa, legenda, měřítko, popisky) a popíše jejich význam.
  • Rozhodne, zda je graf vhodně zvolený pro daná data a cíl prezentace.
  • Rozpozná nevhodné vizualizace a navrhne úpravy pro jasnější prezentaci dat.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV9-001 Získá z dat informace, interpretuje data získaná pro řešení konkrétního problému.
  • MAT-MAT-004-ZV9-011 Interpretuje a vytváří různě graficky prezentovaná data.

Základy umělé inteligence a strojového učení

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí základní pojmy související s umělou inteligencí a strojovým učením.
  • Uvede konkrétní příklady využití AI v každodenním životě a rozliší realitu od přehnaných očekávání.
  • Na jednoduchém příkladu ilustruje, jak strojové učení funguje (např. rozpoznávání obrázků).
  • Vysvětlí, jak mohou trénovací data ovlivnit výstupy modelu a jak dochází ke zkreslení.
  • Popíše základní etické problémy spojené s AI.
  • Rozpozná situace, ve kterých je vhodné AI využít, a kdy je naopak potřeba lidské rozhodnutí.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-001-ZV9-004 Natrénuje model strojového učení a vyhodnotí, jak dobře model funguje.

Práce s daty (SŠ)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Shromáždí a zpracuje data v tabulkovém editoru pomocí vzorců, funkcí a podmínek.
  • Zobrazí data za použití vhodného typu grafu a vysvětlí přesný význam vizualizace.
  • V konkrétních příkladech odhalí zkreslení v posbíraných datech nebo zavádějící vizualizace.
  • Popíše účel a základní princip relační databáze.
  • Vysvětlí význam jednoduchého dotazu zapsaného v jazyce SQL.

Související RVP OVU:

  • Nastavuje účelné zobrazení dat, filtruje a řadí data úpravou databázového dotazu.
  • Navrhne a vytvoří strukturu vzájemného propojení tabulek; navrhne procesy zpracování dat.
  • Interpretuje získané výsledky a závěry, vyslovuje předpovědi na základě dat, uvažuje při tom omezení použitých modelů; posuzuje množství informace podle počtu možností, které jsou díky informaci vyloučeny; odhaluje chyby a manipulace v cizích interpretacích a závěrech.

Umělá inteligence a strojové učení (SŠ)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí základní pojmy a principy fungování umělé inteligence a strojového učení.
  • Na konkrétním příkladu popíše, jak strojové učení probíhá a co ovlivňuje kvalitu modelu.
  • Rozpozná základní typy úloh strojového učení (klasifikace, regrese, shlukování) a uvede k nim příklady.
  • Vysvětlí, jak může zkreslení v trénovacích datech ovlivnit chování modelu a proč je důležité ho rozpoznat.
  • Popíše vybrané metody AI (např. prohledávání stavového prostoru, optimalizace) a jejich využití při řešení problémů.
  • Rozliší mezi realistickými možnostmi a přehnanými očekáváními od AI, uvede příklady z praxe a fikce.

Související RVP OVU:

  • Umělá inteligence: princip strojového učení; aplikace umělé inteligence; limity, přínosy a rizika umělé inteligence.

Digitální technologie

Základní použití digitálních technologií

Bezprostřední výsledky učení:

  • Dokáže použít základní digitální nástroje (e-mail, vyhledávač, správce souborů, mobilní zařízení) pro běžnou práci a komunikaci.
  • Popíše základní bezpečnostní rizika a vysvětlí způsoby, jak se jim vyhnout (silná hesla, bezpečné připojení).
  • Rozpozná základní komponenty počítače a jejich funkci.
  • Při práci s digitálními zařízeními dodrží základní ergonomická pravidla.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-004-ZV5-008 Vybírá na základě zkušenosti aplikace a data pro řešení problému.
  • INF-INF-004-ZV5-009 Používá digitální technologie připojené k síti nebo k sobě navzájem k posílání a získávání dat.
  • INF-INF-004-ZV5-010 Rozpoznává rizika ztráty, poškození či zneužití dat při práci s digitálními technologiemi.

Tvorba digitálního obsahu

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vytvoří nebo upraví digitální obsah (např. dokument, prezentaci, obrázek) s ohledem na základní typografická a estetická pravidla.
  • Uvede příklady nevhodného formátování a popíše, jak chyby opravit.
  • Zohlední autorská práva a vhodně zvolí licenci při využití cizího digitálního obsahu.
  • Pro zadanou situaci zvolí vhodné nástroje a formáty dat (konkrétně obrázků).

Související RVP OVU:

  • KDI-TDO-000-ZV9-001 Generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti.

Digitální technologie a bezpečnost

Bezprostřední výsledky učení:

  • Rozpozná běžné typy digitálních hrozeb (např. viry, spam, phishing).
  • Vysvětlí základní bezpečnostní opatření při práci s digitálními zařízeními (např. silná hesla, dvoufázové ověření).
  • Popíše, jak fungují informační systémy a jaké typy dat o uživateli mohou uchovávat.
  • Popíše rizika sdílení osobních údajů v online prostředí a pro zadanou situaci kriticky zváží, zda je údaje vhodné sdílet.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-004-ZV9-013 Navrhne základní způsoby zabezpečení zařízení a systémů, se kterými pracuje, na základě posouzení rizik ztráty, poškození či zneužití dat.

Hardware, software, počítačové sítě

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí základní funkce jednotlivých částí počítače a jejich propojení v rámci počítačového systému.
  • Rozliší různé typy softwaru (operační systémy, aplikační programy, systémové nástroje) a uvede příklady jejich použití.
  • Vysvětlí roli operačního systému při správě zařízení a programů a popíše jeho základní funkce.
  • Popíše principy fungování počítačových sítí.
  • Vyřeší běžné technické problémy při používání digitálních zařízení.

Související RVP OVU:

  • INF-INF-004-ZV9-012 Vybírá pro své potřeby hardware, software a způsob připojení digitálních zařízení do sítě na základě porozumění jejich vlastnostem.
  • INF-INF-004-ZV9-014 Diskutuje o fungování digitálních technologií určujících trendy ve světě.

Webdesign a typografie

Bezprostřední výsledky učení:

  • Vysvětlí základní pojmy z oblasti typografie a popíše vliv volby písma na čitelnost a dojem z textu.
  • Použije základní pravidla sazby a interpunkce při úpravě textu pro webové prostředí.
  • Popíše principy reprezentace a kombinace barev na webu, zohlední kontrast a přístupnost.
  • Vytvoří jednoduché webové stránky pomocí HTML a CSS, strukturuje obsah a upraví jeho vzhled.
  • Posoudí přívětivost a čitelnost uživatelského rozhraní z pohledu různých uživatelů.

Související RVP OVU:

  • Rozpozná informační toky v systémech; analyzuje a hodnotí informační systémy z různých hledisek; zvažuje i nepřímé a nezamýšlené dopady informačního systému na různé skupiny.
  • Otestuje správnost a použitelnost svého řešení, navrhne a realizuje potřebná vylepšení; během provozu informačního systému rozpozná funkčně či věcně nesprávný stav, zjistí jeho příčinu a navrhne způsob jeho odstranění.
  • Určí jednotlivé uživatelské role, specifikuje jejich činnosti, navrhne, otestuje a přizpůsobí rozhraní uživatelům.

Digitální technologie (SŠ)

Bezprostřední výsledky učení:

  • Rozliší základní hardwarové komponenty a popíše jejich funkci v počítači.
  • Vysvětlí účel a vlastnosti operačního systému a porovná běžně používané systémy z hlediska uživatele.
  • Popíše strukturu počítačové sítě, funkci síťových zařízení a princip přenosu dat.
  • Vysvětlí roli síťových protokolů a způsob komunikace mezi zařízeními v síti.
  • Pro typické problémy při práci s digitálními technologiemi určí zdroj problému a navrhne možná řešení.
  • Navrhne a obhájí opatření k ochraně zařízení, dat a osobních údajů před poškozením či zneužitím.

Související RVP OVU:

  • Rozlišuje jednotlivé operační systémy a vysvětlí rozdíly mezi nimi z uživatelského hlediska.
  • Porovná jednotlivé způsoby propojení počítačů, charakterizuje počítačové sítě a internet; vysvětlí, pomocí čeho a jak je zajištěna komunikace mezi jednotlivými zařízeními v síti.
  • Identifikuje a řeší problémy a výzvy vznikající při práci s digitálními zařízeními a poradí s nimi druhým.
  • Chrání digitální zařízení, digitální obsah i osobní údaje před poškozením či zneužitím s vědomím změn v technologiích, které ovlivňují bezpečnost.
NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence