Blokové programování V (funkce)
| Typický ročník | 9. |
| Interval vhodných ročníků | 8.–10. |
| Učivo | funkce bez parametrů, funkce s parametry, rozklad problému, znovupoužití kódu |
| Předcházející moduly | |
| Navazující modul | Shrnutí blokového programování a ukázka Pythonu |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul uvádí žáky do práce s funkcemi v blokovém programování a rozvíjí klíčový princip abstrakce. Žáci se naučí dělit problém na menší části, vytvářet a používat vlastní funkce – nejprve bez parametrů a následně s parametry. Důraz je kladen na přehlednou strukturu programu, opakované využití kódu a schopnost zobecňovat řešení. Modul navazuje na předchozí znalosti proměnných, cyklů a podmínek a představuje další krok ke komplexnějším algoritmům.
Náměty na doplňkové aktivity
Grafický vzor pomocí funkcíŽáci vytvoří program (např. pomocí prostředí Scratch), který kreslí opakující se vzory (např. květ, mozaiku) pomocí funkcí s parametry.
Rozklad praktického problému na částiSkupinová aktivita, ve které žáci rozdělí reálný úkol (např. příprava na školní výlet) na jednotlivé části a popíší je jako „funkce“ se vstupy a výstupy.


























