Rozpoznávání vzorů, rozklad na části a abstrakce
Typický ročník | 6. |
Interval vhodných ročníků | 5.–7. |
Učivo | rozpoznávání a doplňování vzorů, rozklad obrazců a problémů na části, hledání pravidel a vztahů, symbolické a vizuální zobecňování, abstrakce, klasifikace |
Předcházející modul | Logické a algoritmické myšlení II |
Navazující modul | Blokové programování V (funkce) |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul rozvíjí klíčové schopnosti informatického myšlení – rozpoznávání vzorů, dekompozici složitějších struktur na jednodušší části a tvorbu abstraktních reprezentací. Žáci se učí všímat si pravidelností, společných vlastností a vztahů mezi prvky. Pomocí hravých úloh trénují schopnost analyzovat strukturu obrazců a posloupností, vytvářet symbolické záznamy a aplikovat zobecnění. Modul zároveň rozvíjí algoritmické myšlení a připravuje půdu pro použití funkcí a dalších prvků strukturovaného programování.
Náměty na doplňkové aktivity
Hra ZendoZendo je stolní hra, při které si jeden hráč myslí tajné pravidlo týkající se staveb z herních dílků. Ostatní mají za úkol toto pravidlo odhalit pomocí série dotazů, které mají formu staveb.