Logické a algoritmické myšlení II
| Typický ročník | 4. |
| Interval vhodných ročníků | 4.–5. |
| Učivo | opakující se vzory a řady, společné vlastnosti objektů, symbolické a grafické zápisy, skládání obrazců, rozklad tvarů, bludiště, hledání cesty, logické strategie |
| Předcházející modul | Logické a algoritmické myšlení I |
| Navazující moduly | |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Tento modul systematicky navazuje na modul Logické a algoritmické myšlení I a dále rozvíjí schopnosti žáků v rozpoznávání struktur, vztahů a vzorců. Úlohy jsou navrženy tak, aby podpořily přesnější analytické myšlení, schopnost popsat a doplňovat pravidelné řady a intuitivně pracovat s principy algoritmizace. Žáci prostřednictvím herních aktivit procvičují vytváření a analýzu postupů, logické plánování a práci se symbolickým zápisem. Modul slouží jako přirozený most mezi raným logickým myšlením a pozdějším blokovým programováním.
Náměty na doplňkové aktivity
Navrhni si vlastní vzorVytvoření vlastního grafického nebo číselného vzoru s výzvou pro spolužáky (pojmenování vzoru, doplnění dalších prvků).
Fyzická skládačkaSkládání a rozkládání obrazců z dílků (např. Tangram, Soma kostky).




































