Blokové programování I (posloupnosti a cykly)
Typický ročník | 5. |
Interval vhodných ročníků | 5.–6. |
Učivo | posloupnost příkazů, opakování (cykly), algoritmické myšlení, blokové programování |
Předcházející modul | Logické a algoritmické myšlení II |
Navazující modul | Blokové programování II (podmínky, ladění) |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul uvádí žáky do základů algoritmického myšlení prostřednictvím jednoduchého a intuitivního prostředí pro blokové programování. Žáci se naučí vytvářet algoritmy jako posloupnosti kroků a postupně si osvojí koncept opakování pomocí cyklů. Důraz je kladen na praktické procvičování formou řešení problémových úloh, vytváření jednoduchých programů i vizuálních výstupů. Modul podporuje rozvoj přesnosti, logického uvažování a schopnosti hledat opakující se vzory v úlohách.
Náměty na doplňkové aktivity
ScratchVyužití nástroje Scratch pro tvorbu programů v otevřeném prostředí (jednoduché animace, příběhy).
Ztvárnění programů naživo„Programátor“ zadává příkazy a „robot“ (spolužák) se podle nich pohybuje po třídě.