Blokové programování IV (proměnné)
Typický ročník | 8. |
Interval vhodných ročníků | 7.–10. |
Učivo | proměnné (princip a použití), výrazy s proměnnými, proměnné v cyklech a podmínkách, pojmenování a typy proměnných |
Předcházející modul | Blokové programování III (cykly a podmínky) |
Navazující modul | Blokové programování V (funkce) |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul rozšiřuje základy blokového programování o klíčový koncept proměnných – jejich zavádění, použití, pojmenování i datové typy. Žáci se učí vytvářet programy, které uchovávají a mění hodnoty během běhu programu, a využívat proměnné v podmínkách i cyklech. Důraz je kladen také na čitelnost kódu a ladění chyb. Modul obsahuje úlohy se strukturovaným zadáním a lze jej vhodně doplnit otevřenějšími projekty nebo programováním fyzických robotů. Jako nezbytná prerekvizita pro tento modul je Blokové programování II (podmínky, ladění). Vhodné je i předchozí zařazení modulu Blokové programování III (cykly a podmínky), to ale není nezbytně nutné.
Náměty na doplňkové aktivity
Kreslení s proměnnýmiNávrh vlastního vizuálního vzoru, kde velikost, poloha nebo barva závisí na hodnotě proměnné – realizace v želví grafice nebo prostředí jako Scratch.