Blokové programování III (cykly a podmínky)
| Typický ročník | 7. |
| Interval vhodných ročníků | 6.–8. |
| Učivo | cyklus s podmínkou (opakuj dokud), opakované rozhodování, vnořené cykly, kombinace cyklů a podmínek, ladění programů |
| Předcházející modul | Blokové programování II (podmínky, ladění) |
| Navazující modul | Blokové programování IV (proměnné) |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul je zaměřen na prohloubení dovedností v oblasti blokového programování, se zvláštním důrazem na pokročilé využití cyklů a podmínek. Žáci se naučí pracovat s cykly řízenými podmínkou („opakuj dokud“) a kombinovat cykly s podmínkami v opakovaném rozhodování. Modul klade důraz na procvičení vnořených cyklů, což je téma, které už je pro žáky obtížné zvládnout. Současně jde toto téma přirozeně propojit s rozpoznáváním vzorů a aplikací v intuitivně uchopitelných mikrosvětech (želví grafika, stavitel na mřížce). Pokud výuka nenavazuje bezprostředně na předchozí výuku blokového programování, je vhodné na úvod zařadit opakování vybraných aktivit z předchozího modulu Blokové programování II (podmínky, ladění).
Náměty na doplňkové aktivity
Tvorba vlastních vzorůZa využití želví grafiky žáci vytvářejí vlastní vzory (např. vločky nebo různé obrazce).



































