Opakované rozhodování

MXL
Zkopírovat krátkou adresu (umime.to/MXL)
Ukázat QR kód

umime.to/MXL


Stáhnout QR kód
Ukázat/skrýt shrnutí

K rozhodování podle podmínky používáme podmíněný příkaz pokud. Pokud se potřebujeme rozhodovat opakovaně, můžeme podmíněný příkaz provádět opakovaně uvnitř cyklu. K opakování využíváme příkaz opakuj N× nebo opakuj dokud, případně rekurzi – vzájemně se volající funkce (ve cvičení Robotanik). Příklady:

V těle cyklu může být příkazů více. Pozornost je potřeba věnovat odsazení, které určuje, který příkaz je součástí cyklu a podmíněného příkazu. V následujícím programu je příkaz nahoru součástí vnořeného podmíněného příkazu (provede se 3×), příkaz doprava je součástí cyklu, ale nikoliv podmíněného příkazu (provede se 5×) a příkaz doleva je vně cyklu (provede se pouze jednou, po skončení cyklu).

Souhrn mi pomohl
Souhrn mi nepomohl
Souhrn je skryt.

Rozhodovačka

Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.


Opakované rozhodování  
Zobrazit vysvětlení tématu
Vláček: opakované rozhodování


Stavitel

Pomocí blokového programování vytvořte program pro stavitele Standu.


Opakování a podmínky

Standu čekají náročnější stavební úkoly, bude se muset opakovaně rozhodovat podle aktuální situace v terénu.

Opakování a podmínky: těžší

Kód kostky

Navigujte kostku po plánu podle zadaného programu. Procvičení schopnosti číst programy.


Opakované rozhodování

Když zkombinujeme opakování a podmínky, vzniknou již zajímavé trasy procházek.

Robotanik

Jednoduché grafické ovládání, zapeklité programátorské úlohy.


Trénink

Vyzkoušejte si základní ovládání Robotanika.

Lehké

Sada úloh, které zvládne s trochou přemýšlení vyřešit i programátorský nováček.



NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence