Nadřazené | Základy algoritmického myšlení |
Předcházející | Posloupnost příkazů |
Navazující | Funkce, Cykly s podmínkou, Opakuj dokud, Podmínky s proměnnými |
U většiny algoritmů potřebujeme, aby postup závisel na aktuálním stavu. Polévku musíme zahřívat a míchat, dokud nezačne vřít. Pokud při příjezdu na křižovatku svítí červená, auto musí zastavit.
Rozhodování podle podmínek zapisujeme pomocí slov pokud a jinak (v angličtině if a else). Názorné příklady:

Někdy větev „jinak“ nepoužíváme. Pokud podmínka není splněna, tak se v takovém případě neprovede žádná speciální akce:

Při vyjadřování podmínek často využíváme logické spojky (a zároveň, nebo, negace).

Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.

Podmínky a větvení (lehké)
54 zadání
Typicky zabere: 9 min
Ukázka




Podmínky a větvení (střední)
99 zadání
Typicky zabere: 14 min
Ukázka




Podmíněná kouzla: oblékání příšerek (střední)
42 zadání
Typicky zabere: 8 min
Ukázka
Komu vyčarujeme klobouk?



Deaktivace bomby: podmínky (lehké)
41 zadání
Typicky zabere: 7 min
Ukázka
Zadejte číslo, které deaktivuje bombu.



Přesouvání
Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.

Sběr vlajek: podmínky (střední)
13 zadání
Typicky zabere: 5 min

Oblékání příšerek (lehké)
10 zadání
Typicky zabere: 4 min

Oblékání příšerek (střední)
8 zadání
Typicky zabere: 6 min

Rozhodovací stromy (lehké)
9 zadání
Typicky zabere: 5 min

Plošinovka
Plošinovky patří ke klasickým počítačovým hrám. V naší Plošinovce však neovládáte postavu herní konzolí, ale programem. Programy se tvoří grafickým programováním a procvičíte si na nich především podmínky.
Rozcvička
Pan Blob se potřebuje dostat ke dveřím. Naučte ho, jakou akci má kdy provést, aby úspěšně splnil svoji misi.
Podmínky: základy
Pan Blob je inteligentní a nemusí u každého kaktusu dělat to stejné. Může se rozhodnout podle toho, zda kaktus roste na trávě, nebo písku.
Interakce
Vytvořte si vlastní pravidla hry a pak si hru zahrajte! V této sadě pan Blob dokáže reagovat nejen na prvky na plánu, ale i na kliknutí.
Pavouci a střely
Pozor, některé plošinky hlídají obří pavouci. Pan Blob je však umí sestřelit.
Rozšířené podmínky
Aby se pan Blob mohl lépe rozhodovat, naučíme ho nové podmínky na směr chůze a počet mincí.
Interakce a podmínky
Nyní se pan Blob pustí do průzkumu záludnějších plošinových světů, na což se bude hodit využít podmínky i událost klikání.
Čarování s podmínkami
Nyní pan Blob bude potřebovat jak čarování, tak podmínky.
Kombinace podmínek
V této sadě využijeme kombinace podmínek (logické spojky, vnořené podmínky).