Programování v Pythonu I
Typický ročník | 11. |
Interval vhodných ročníků | 10.–13. |
Učivo | algoritmus, syntaxe jazyka Python, proměnné a výrazy, cyklus for, cyklus while, logické výrazy a podmínky (if), funkce (definice, parametry, návratová hodnota), ladění programu, želví grafika |
Předcházející modul | Shrnutí blokového programování a ukázka Pythonu |
Navazující modul | Programování v Pythonu II |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Tento modul slouží jako úvod do programování v jazyce Python se zaměřením na porozumění základním principům algoritmizace a tvorby kódu. Žáci se naučí zapisovat jednoduché programy využívající proměnné, podmínky, cykly a funkce a pochopí, jak tyto prvky ovlivňují chování programu. Použití želví grafiky pomáhá snazšímu přechodu od blokového k textovému programování a podporuje vizuální pochopení programové logiky. Modul rozvíjí algoritmické a systematické myšlení a nabízí konkrétní zážitek z tvorby zajímavých programů.
Náměty na doplňkové aktivity
Jednoduchá textová hraProjekt, ve kterém je cílem vytvořit jednoduchou hru s textovým rozhraním. Základní možností je „hádání čísla“ (počítač vygeneruje náhodné číslo, uživatel tipuje svoje odhady a dostává informaci, zda číslo je větší či menší). Dále se lze inspirovat z tradičního žánru textovek.