Kódování a šifrování
| Typický ročník | 5. |
| Interval vhodných ročníků | 4.–6. |
| Učivo | kódování informací obrázkem a textem, ikony a piktogramy, jednoduché šifry, kódování obrázků |
| Navazující moduly | |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul představuje základní úvod do kódování informací a šifrování. Využívá intuitivní příklady z běžného života, jako jsou dopravní značky, piktogramy nebo emoji, a postupně přechází k základním šifrám (např. Caesarova šifra). Zařazeny jsou i základy kódování obrázků (bitmapová a vektorová grafika).
Náměty na doplňkové aktivity
PokladovkaKlasická pokladovka je série stanovišť, na každém je šifra udávající polohu dalšího stanoviště. Vhodné pro zařazení například jako součást školního výletu.
Kódování pohybu / pohybemŽáci mají za úkol vymyslet kompaktní způsob zápisu pohybu (např. jednoduché taneční choreografie), nebo naopak pohybem kódují krátkou zprávu.
Emoji příběhŽáci napíší krátký příběh pouze pomocí emoji a spolužáci se snaží příběh převyprávět slovy.




















































