Modelování, grafy, simulace
| Typický ročník | 7. |
| Interval vhodných ročníků | 6.–8. |
| Učivo | modelování pomocí grafů, grafy a abstrakce, nejkratší cesty, vztah modelu a skutečnosti, využití simulací |
| Předcházející modul | Kódování a šifrování |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul představuje principy modelování a ukazuje, jak lze pomocí grafů a schémat zjednodušeně reprezentovat reálné situace. Žáci se naučí chápat grafy jako modely – např. pro znázornění cest nebo vztahů. Pracují s pojmy jako nejkratší cesta nebo shodné grafy a zamýšlejí se nad tím, co model zjednodušuje. Součástí modulu je i základní porozumění simulacím.
Náměty na doplňkové aktivity
Práce s modely v NetLoguTéma modelování je možné doplnit prací s nástrojem NetLogo, který obsahuje bohatou sbírku atraktivních modelů (lze jej používat i přímo z prohlížeče).





























