Základní použití digitálních technologií
Typický ročník | 5. |
Interval vhodných ročníků | 4.–6. |
Učivo | e-mail a online spolupráce, vyhledávání informací, hesla, vstupní a výstupní zařízení, typy souborů, mobilní zařízení, základy digitální bezpečnosti, ergonomie |
Navazující moduly | |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul uvádí žáky do světa digitálních technologií z uživatelské perspektivy. Zaměřuje se na praktické dovednosti potřebné pro každodenní práci s počítačem a mobilním zařízením – psaní e-mailů, vyhledávání informací, práce se soubory či základní orientaci v hardwaru. Důraz je kladen na bezpečné a efektivní využívání technologií, včetně základních zásad ergonomie a kybernetické bezpečnosti. Modul slouží jako základ pro rozvoj digitálních kompetencí napříč předměty.
Náměty na doplňkové aktivity
Ergonomická cvičeníTéma ergonomie je velmi vhodné doprovodit názornými aktivitami a fyzickými cvičeními ve třídě.
Průzkum zařízeníŽáci popíší hardware svého domácího zařízení (telefon, notebook), zjistí jeho jednotlivé součásti a jejich parametry.