Digitální technologie a bezpečnost
| Typický ročník | 8. |
| Interval vhodných ročníků | 7.–9. |
| Učivo | počítačové viry, spam, sociální inženýrství, digitální identita, informační systémy |
| Předcházející modul | Základní použití digitálních technologií |
| Navazující modul | Hardware, software, počítačové sítě |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul seznamuje žáky s hlavními riziky digitálního světa a způsoby, jak se proti nim efektivně chránit. Žáci se naučí rozpoznávat hrozby, jako jsou počítačové viry, spam nebo manipulativní praktiky sociálního inženýrství, a osvojí si zásady bezpečného chování při používání technologií. Dále porozumí principům fungování informačních systémů a tomu, jakým způsobem pracují s osobními daty.
Náměty na doplňkové aktivity
Diskuze: Co všechno o nás ví aplikace?Diskuze vedená na základě příkladů (např. sociální sítě, mapové aplikace, e-shopy). Jaká data aplikace o nás sbírá? Jak s těmito daty může nakládat? Může dojít ke zneužití těchto dat?






















