Tvorba digitálního obsahu
Typický ročník | 8. |
Interval vhodných ročníků | 7.–9. |
Učivo | typografie, úprava textu a prezentací, autorství a licence, digitální formáty a metadata, bitmapová a vektorová grafika, barevné modely (RGB) |
Předcházející modul | Základní použití digitálních technologií |
Navazující modul | Webdesign a typografie |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul se zaměřuje na osvojení základních dovedností potřebných k tvorbě digitálního obsahu — od práce s textem, prezentacemi a grafikou až po porozumění principům autorství, licencí a vhodného použití digitálních formátů. Žáci se učí nejen vytvářet vlastní obsah, ale také upravovat existující materiály s ohledem na formální správnost, estetickou kvalitu i právní rámec. Online procvičování v systému Umíme to je vhodné doplnit praktickými činnostmi v běžně dostupných nástrojích pro tvorbu obsahu, kde mohou žáci své znalosti a principy rovnou aplikovat.
Náměty na doplňkové aktivity
Tvorba plakátuÚkolem je vytvořit plakát na reálnou či fiktivní školní akci.
Diskuse o autorských právechRozbor reálných případů blízkých zkušenostem a zájmům žáků (např. využití fotek nalezených na internetu, obrázky postav ze známých animovaných filmů, sdílení či použití hudebních nahrávek).