Webdesign a typografie
Typický ročník | 11. |
Interval vhodných ročníků | 10.–13. |
Učivo | typografie a písmo, úprava textu, sazba, interpunkce, barvy a jejich reprezentace, RGB, principy webdesignu, HTML (struktura, značky, seznamy, tabulky), CSS (vlastnosti, barvy, rozvržení) |
Předcházející modul | Tvorba digitálního obsahu |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul nabízí úvod do webdesignu se zaměřením na základní principy typografie, práci s barvami a tvorbu jednoduchých webových stránek pomocí HTML a CSS. Žáci se seznámí s tím, jak vhodná úprava textu, volba barev a rozvržení stránky ovlivňují čitelnost a použitelnost webu. Toto téma nespadá přímo do jádra SŠ výuky informatiky, jde o bonusovou specializační oblast, která však je aktuální a atraktivní. Téma má také přesah k obecnějšímu tématu informačních systémů, protože typická realizace informačních systémů je v dnešní době formou online webových systémů a vývoj uživatelského rozhraní je úzce provázán s webdesignem.
Náměty na doplňkové aktivity
Tvorba vlastního webuU tohoto tématu je přirozené postavit jako klíčovou průběžnou aktivitu tvorbu vlastního webu. Může jít o fiktivní stránky (např. neexistujícího města či hudební kapely) nebo může zobrazovat reálná data na základě zájmů žáků.
Zhodnocení webuŽáci si vyberou existující web a provedou jeho zhodnocení. Které aspekty webu jsou zpracovány dobře? Proč je hodnotí jako dobře zpracované? Které asi jsou nevhodné? Jak by se daly vylepšit?