Tabulkový editor I
| Typický ročník | 6. |
| Interval vhodných ročníků | 5.–7. |
| Učivo | tabulkový editor, buňky, řádky, sloupce, vkládání a úprava dat, řazení dat, základní výpočty a vzorce |
| Předcházející modul | Základy práce s daty |
| Navazující moduly | |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Tento modul slouží jako úvod do práce s tabulkovým editorem a klade důraz na pochopení základních principů: struktury tabulek, práce s buňkami, řazení údajů a použití jednoduchých výpočtů. Nezaměřuje se na konkrétní software, ale na obecné dovednosti přenositelné mezi různými nástroji. Žáci se naučí číst a upravovat tabulky, orientovat se v datech a používat tabulky jako nástroj pro řešení praktických úloh a jednoduchou analýzu dat.
1. Navigace v tabulkovém editoru | |||
| Ovládání tabulkového editoru • střední | |||
| Tabulky: buňky, řádky, sloupce | |||
| Tabulky: buňky, řádky, sloupce • lehké | |||
| Tabulky: buňky, řádky, sloupce • lehké | |||
| Tabulky: buňky, řádky, sloupce • střední | |||
| Tabulky: buňky, řádky, sloupce • lehké | |||
| Tabulky: buňky, řádky, sloupce • střední | |||
2. Řazení dat v tabulkách | |||
| Řazení dat v tabulkách | |||
| Řazení dat v tabulkách • lehké | rozcvička | ||
| Řazení dat v tabulkách • střední | |||
| Řazení dat v tabulkách • střední | |||
| Řazení dat v tabulkách • střední | |||
3. Výpočty v tabulkách | |||
| Tabulky: početní operace | |||
| Tabulky: početní operace • lehké | |||
| Tabulky: početní operace • střední | |||
| Tabulky: početní operace • lehké | |||
| Tabulky: početní operace • střední | |||
| Tabulky: početní operace • střední | |||
4. Samostatná práce s daty | |||
| Olympijské medaile | |||
| Státy |
Náměty na doplňkové aktivity
Práce s vlastními datyŽáci pracují s vlastními daty, např. data týkající se školy nebo oblíbeného sportu.
Řazení kartičekŽáci dostanou sadu kartiček se smíšenými daty (např. sportovci a jejich výkony) a mají je ručně seřadit podle různých kritérií (abecedně podle jména, podle věku, podle nejrychlejšího času).
Diskuze „Kde se používají tabulky?“Skupinová aktivita, kde žáci hledají příklady použití tabulek v běžném životě a přemýšlí nad jejich účelem.
















