Základy umělé inteligence a strojového učení
| Typický ročník | 9. |
| Interval vhodných ročníků | 8.–10. |
| Učivo | umělá inteligence, strojové učení, zpracování dat, zkreslení v datech |
| Předcházející modul | Tabulkový editor II |
| Navazující modul | Umělá inteligence a strojové učení (SŠ) |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul uvádí žáky do základních pojmů a principů umělé inteligence a strojového učení. Pomocí názorných příkladů se žáci seznámí s tím, co tyto technologie umí a neumí, jak fungují na základní úrovni a jak jsou ovlivněny vstupními daty. Důraz je kladen i na rozvoj kritického myšlení v souvislosti s etickými otázkami, zkreslením dat, odpovědným využíváním AI a dopady jejího nasazení ve společnosti. Tento modul je zatím v přípravě. Pracujeme na rozšíření cvičení a pokrytí dalších témat. V průběhu podzimu 2025 bude k dispozici rozšířená verze modulu.
1. Co je umělá inteligence? | |||
| Vymezení umělé inteligence | |||
| Historie umělé inteligence | |||
| Vymezení umělé inteligence • střední | |||
| Vymezení umělé inteligence • těžké | |||
| Umělá inteligence: pojmy • střední | |||
| Historie umělé inteligence • střední | |||
| Vymezení umělé inteligence • střední | |||
| Umělá inteligence: pojmy • střední | |||
2. Co umí umělá inteligence? | |||
| Umělá inteligence: realita a fikce | |||
| Umělá inteligence: realita a fikce • těžké | |||
| Využití a schopnosti umělé inteligence • střední | |||
| Využití a schopnosti umělé inteligence • střední | |||
| Využití a schopnosti umělé inteligence • těžké | |||
| Umělá inteligence: realita a fikce • střední | |||
| Umělá inteligence: realita a fikce • střední | |||
3. Strojové učení, práce s daty | |||
| Formát dat • lehké | |||
| Formát dat • střední | |||
| Zkreslení dat • střední | |||
| Zkreslení dat • těžké |















