Shrnutí blokového programování a ukázka Pythonu
Typický ročník | 9. |
Interval vhodných ročníků | 9.–11. |
Učivo | shrnutí blokového programování, Python – proměnné, cykly, podmínky, čtení kódu, želví grafika, ladění programů |
Předcházející moduly | |
Navazující modul | Programování v Pythonu I |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul završuje výuku blokového programování shrnutím klíčových programátorských konceptů (cykly, podmínky, proměnné, funkce) a představuje žákům textové programování na příkladu jazyka Python. Cílem je posílit dovednosti v oblasti algoritmizace a nabídnout plynulý přechod mezi vizuální a textovou formou zápisu. Python je představen v jednoduché formě jako „ochutnávka“, která má žákům ukázat, že základy textového programování jsou pochopitelné a dosažitelné. Téma přesahuje rámec výstupů RVP pro ZŠ, ale může být vhodným rozšířením výuky.
1. Ladění a úprava programů | |||
Ladění, hledání chyb | |||
Ladění programů • střední | |||
Úprava programů | |||
Úprava programů • střední | |||
Ladění programů | |||
Úprava programů | |||
2. Záludné programování | |||
Lesní výpravy III | |||
Obtížné | |||
Správné úhly | |||
Záludné | |||
Skládání tvarů II | |||
Záludné | |||
Záludné | |||
Záludné | |||
3. Python: čtení kódu | |||
Kostky v Pythonu: rozcvička | |||
Kostky v Pythonu: for cyklus | |||
Kostky v Pythonu: while cyklus | |||
Kostky v Pythonu: cykly a proměnné | |||
Kostky v Pythonu: funkce | |||
Proměnné a číselné výrazy v Pythonu • lehké | |||
Logické výrazy v Pythonu • lehké | |||
Podmíněný příkaz (if) v Pythonu • lehké | |||
Cyklus for v Pythonu • lehké | |||
4. Python želva | |||
Základy | |||
Opakování | |||
Ladění programů | |||
5. Python základy | |||
Proměnné a číselné výrazy v Pythonu • střední | |||
Proměnné a číselné výrazy v Pythonu • střední | |||
Proměnné a číselné výrazy | |||
Cyklus for | |||
Logické výrazy |
Náměty na doplňkové aktivity
ProjektDo tohoto modulu se přirozeně hodí větší otevřený projekt, ve kterém žáci vytvářejí program, pro který si sami vymýšlejí zadání. Pro takový projekt se hodí například nástroj Scratch nebo programování fyzických robotů.