Grafika
7.–9. ročník ZŠ
Reprezentace obrázků a barev, práce s grafikou.
Bezprostřední výstupy z učení
RVP výstupy z učení, ke kterým modul přispívá
Aktivity v Umíme se soustředí na základní znalosti a principy. Přirozeným doplňkem jsou aktivity využívající grafické programy, např. Inkscape, GIMP.
Náměty na doplňkové aktivity
Blok 1: Bitmapová grafika | ||||
Základní představa o principech bitmapové grafiky na ilustračních příkladech. | ||||
Vysvětlující text | Bitmapová grafika | M2W | ||
Rozhodovačka | Bitmapová grafika (lehké) | M2V | ||
Bitmapová grafika (střední) | M2T | |||
Přesouvání | Bitmapová grafika (střední) | MGV | ||
Doplňování textu | Bitmapová grafika (střední) | NK9 | ||
Blok 2: Vektorová grafika | ||||
Základní představa o principech vektorové grafiky na ilustračních příkladech. | ||||
Vysvětlující text | Vektorová grafika | M2X | ||
Rozhodovačka | Vektorová grafika (lehké) | M9S | ||
Vektorová grafika (střední) | M2U | |||
Přesouvání | Vektorová grafika (lehké) | NA1 | ||
Vektorová grafika (střední) | M22 | |||
Blok 3: Reprezentace barev | ||||
Možnosti reprezentace barev, jejich základní vlastnosti a použití. | ||||
Vysvětlující text | Reprezentace barev | M1F | ||
Rozhodovačka | Reprezentace barev (střední) | M1C | ||
Doplňování textu | Reprezentace barev (střední) | NLA | ||
Vysvětlující text | RGB barvy | MVJ | ||
Rozhodovačka | RGB barvy (střední) | MNB | ||
Pexeso | RGB barvy (střední) | MKX | ||
Přesouvání | RGB barvy (střední) | MGT | ||
Blok 4: Bitmapová vs. vektorová grafika | ||||
Procvičení principů bitmapové a vektorové grafiky s důrazem na jejich použití a rozlišování, který přístup se kdy hodí. | ||||
Vysvětlující text | Bitmapová vs. vektorová grafika | M1P | ||
Rozhodovačka | Bitmapová vs. vektorová grafika (střední) | MGC | ||
Blok 5: Digitální fotografie | ||||
Bonusové aplikační téma. | ||||
Rozhodovačka | Digitální fotografie (lehké) | MO4 |
V pravém sloupci v tabulce jsou šedě uvedené tříznakové kódy. Tyto kódy fungují jako rychlý odkaz na příslušnou aktivitu. Stačí například napsat tento tříznakový kód na tabuli a žáci mohou využít odkaz tvaru umime.to/MVJ nebo zadat kód do vyhledávacího políčka na vršku stránky.