Moduly pro novou výuku informatiky
Moduly představují pomůcku pro snadnější organizaci výuky informatiky. Připravené moduly nabízí konkrétní náměty, jakým způsobem učivo procvičovat a v jakém pořadí. Současně nabízí flexibilitu použití – učitel má možnost uspořádat moduly v rámci školního roku podle potřeb konkrétní školy.
Přehled modulů
Organizace modulů
Modul je členěn do bloků, bloky se skládají z dílčích aktivit. Následující schéma znázorňuje tuto organizaci na konkrétním příkladu:
Pořadí bloků v rámci modulu je vhodné dodržet. V rámci bloku jsou aktivity také řazeny, zde však již není nezbytné se uvedeného pořadí držet přesně ani procházet všechny aktivity. Z každého bloku je však vhodné udělat alespoň některé aktivity.
Použití modulů, tvorba ŠVP
Modul má přiřazeny výstupy z učení, které naplňuje, a výčet RVP výstupů, ke kterým přispívá. Z těchto podkladů lze vycházet při tvorbě školního vzdělávacího plánu. Při dotaci 1 hodiny týdně vychází přibližně 4 moduly na jeden školní rok. Výše uvedená tabulka uvádí, pro které ročníky jsou jednotlivé moduly vhodné.
Rozpisy modulů uvádí pouze aktivity v rámci systému Umíme. Typicky je vhodné tyto aktivity kombinovat s využitím dalších zdrojů a typů aktivit (např. samostatné projekty). Časový rozsah modulu vždy závisí na hloubce probrání tématu a šíři využití dalších zdrojů.