Algoritmické myšlení a základy blokového programování
5.–6. ročník ZŠ
První kroky s blokovým programováním, využití opakování.
Bezprostřední výstupy z učení
- porozumí zápisu algoritmu, který sestává z posloupnosti kroků a opakování
- rozpozná opakující se vzory, používá princip opakování pro zápis vzorů
- v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví jednoduchý program
RVP výstupy z učení, ke kterým modul přispívá
- I-5-2-03 v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program; rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy
- I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu
- I-9-2-01 po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí celý postup; určí problém, který je daným algoritmem řešen
- I-9-2-05 v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně; program vyzkouší a opraví v něm případné chyby; používá opakování, větvení programu, proměnné
- I-9-2-06 ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu
Zpět na přehled modulů
V pravém sloupci v tabulce jsou šedě uvedené tříznakové kódy. Tyto kódy fungují
jako rychlý odkaz na příslušnou aktivitu. Stačí například napsat tento tříznakový kód na tabuli a žáci mohou
využít odkaz tvaru umime.to/MVJ nebo zadat kód do vyhledávacího políčka na vršku stránky.
Zpět na přehled modulů