Algoritmické myšlení a základy blokového programování
5.–6. ročník ZŠ
První kroky s blokovým programováním, využití opakování.
Bezprostřední výstupy z učení
RVP výstupy z učení, ke kterým modul přispívá
Blok 1: Úvod | ||||
Seznámení s programy v intuitivních prostředích (šipky, kouzla, malování), lehké úlohy. | ||||
Šipkovaná | Skřítkova rozcvička | MBK | ||
Sběr hříbků | MBR | |||
Skoky | MB2 | |||
Kód kostky | Rozcvička kostek | M7S | ||
Přesouvání | Posloupnosti kouzel (lehké) | MPO | ||
Rozhodovačka | Posloupnosti kouzel (lehké) | M13 | ||
Deaktivace bomby: posloupnosti (lehké) | M17 | |||
ProgMalování | Malovací rozcvička | MDT | ||
Rozhodovačka | Posloupnost příkazů (lehké) | MK4 | ||
Přesouvání | Posloupnosti kouzel (střední) | MPA | ||
Blok 2: Posloupnosti příkazů I | ||||
Tvorba programů skládajících se z posloupnosti příkazů, úlohy kladoucí důraz na správné pořadí akcí. | ||||
Vysvětlující text | Posloupnost příkazů | MTM | ||
Přesouvání | Bloudící myš (lehké) | MGM | ||
Sběr odpadu (lehké) | MGW | |||
Stavby z kostek (lehké) | MGO | |||
Želví grafika | Základy | MBF | ||
Pexeso | Želví obrázky (střední) | ML4 | ||
Blok 3: Posloupnosti příkazů II | ||||
Pokračování předchozího bloku, mírně složitější příklady. | ||||
Přesouvání | Bloudící myš (střední) | MHE | ||
Stavby z kostek (střední) | MGU | |||
ProgMalování | Obrázky | MDU | ||
Rozhodovačka | Posloupnosti kouzel (střední) | MML | ||
Posloupnost příkazů (střední) | ML9 | |||
ProgMalování | Obrázky II | MD4 | ||
Rozhodovačka | Deaktivace bomby: posloupnosti (střední) | MPM | ||
Blok 4: Opakování příkazů I | ||||
Využití opakování pro zachycení pravidelností, jednoduché příklady. | ||||
Vysvětlující text | Opakování | MTN | ||
Přesouvání | Včelí smyčky (lehké) | MGS | ||
Sběr vlajek (lehké) | MHP | |||
Opakovací kouzla (lehké) | MPP | |||
Kód kostky | Opakování | M7T | ||
Rozhodovačka | Opakovací kouzla (lehké) | MNT | ||
Opakování (lehké) | MKL | |||
ProgMalování | Vzory s opakováním I | M3A | ||
Želví grafika | Obrázky s opakováním | MBE | ||
Rozhodovačka | Deaktivace bomby: opakování (lehké) | M9J | ||
Blok 5: Opakování příkazů II | ||||
Využití opakování, náročnější příklady. | ||||
Přesouvání | Včelí smyčky (střední) | MG2 | ||
Sběr vlajek (střední) | MHO | |||
Opakovací kouzla (střední) | MO9 | |||
Pexeso | Želví obrázky (s opakováním) (střední) | ML6 | ||
Želví grafika | Kreslení | MBG | ||
Rozhodovačka | Opakovací kouzla (střední) | MM4 | ||
Opakování (střední) | MME | |||
Pexeso | Opakování (střední) | NAU | ||
Opakovací kouzla (střední) | NAV | |||
ProgMalování | Vzory s opakováním II | MD1 | ||
Rozhodovačka | Deaktivace bomby: opakování (střední) | MPT |
V pravém sloupci v tabulce jsou šedě uvedené tříznakové kódy. Tyto kódy fungují jako rychlý odkaz na příslušnou aktivitu. Stačí například napsat tento tříznakový kód na tabuli a žáci mohou využít odkaz tvaru umime.to/MVJ nebo zadat kód do vyhledávacího políčka na vršku stránky.