Programování v Pythonu: základy
1.–4. ročník SŠ
Základy programování v textovém programovacím jazyce Python.
Bezprostřední výstupy z učení
RVP výstupy z učení, ke kterým modul přispívá
Blok 1: Želví grafika | ||||
Želví grafika je intuitivní a nabízí přirozený přechod mezi blokovým a textovým programováním. | ||||
Želví grafika | Základy | MBF | ||
Obrázky s opakováním | MBE | |||
Python želva | Základy | MBP | ||
Opakování | MBV | |||
Ladění programů | M39 | |||
Blok 2: Proměnné a výrazy | ||||
Základní použití proměnných a jednoduchých výrazů v Pythonu. | ||||
Rozhodovačka | Proměnné a číselné výrazy v Pythonu (lehké) | MAA | ||
Vpisovačka | Proměnné a číselné výrazy v Pythonu (lehké) | MD6 | ||
Rozhodovačka | Proměnné a číselné výrazy v Pythonu (střední) | MER | ||
Pexeso | Proměnné a číselné výrazy v Pythonu (střední) | MKW | ||
Interaktivní programování | Proměnné a číselné výrazy | MA1 | ||
Blok 3: Cyklus s pevným počtem opakování (for) | ||||
Jednoduché použití cyklu for pro zápis opakovaných příkazů. | ||||
Kód kostky | Kostky v Pythonu: for cyklus | M79 | ||
Rozhodovačka | Cyklus for v Pythonu (lehké) | MAB | ||
Cyklus for v Pythonu (střední) | MEV | |||
Python želva | Opakování | MBV | ||
Interaktivní programování | Cyklus for | MBO | ||
Python želva | Proměnné | MBX | ||
Blok 4: Logické výrazy, podmínky (if) | ||||
Řízení výpočtu pomocí podmínek a logických výrazů. | ||||
Rozhodovačka | Logické výrazy v Pythonu (lehké) | MAS | ||
Logické výrazy v Pythonu (střední) | MES | |||
Pexeso | Logické výrazy v Pythonu (střední) | MKV | ||
Interaktivní programování | Logické výrazy | MBM | ||
Rozhodovačka | Podmíněný příkaz (if) v Pythonu (lehké) | MBB | ||
Podmíněný příkaz (if) v Pythonu (střední) | MET | |||
Vpisovačka | Podmíněný příkaz (if) v Pythonu (lehké) | MEB | ||
Interaktivní programování | Podmíněný příkaz (if): základy | MBN | ||
Podmíněný příkaz (if): těžší | M4H | |||
Cyklus for s vnořenou podmínkou | M6T | |||
Rozhodovačka | Logické výrazy v Pythonu (těžké) | MFF | ||
Blok 5: Cyklus s podmínkou (while) | ||||
Použití cyklu s proměnlivým počtem opakování v závislosti na splnění podmínky. | ||||
Kód kostky | Kostky v Pythonu: while cyklus | M9A | ||
Rozhodovačka | Cyklus while v Pythonu (lehké) | MAC | ||
Cyklus while v Pythonu (střední) | ME3 | |||
Interaktivní programování | Cyklus while | M4F | ||
Blok 6: Funkce | ||||
Základní použití funkcí v textovém programování. | ||||
Kód kostky | Kostky v Pythonu: funkce | M9G | ||
Rozhodovačka | Funkce v Pythonu (lehké) | MAV | ||
Čtení s porozuměním | Funkce v Pythonu | ME9 | ||
Rozhodovačka | Funkce v Pythonu (střední) | ME6 | ||
Python želva | Funkce | MEL | ||
Funkce II | M4A | |||
Blok 7: Jednoduché aplikace programování | ||||
Jednoduché příklady s čísly a textem řešené pomocí základních konstrukcí. Důraz zejména na použití vnořených cyklů, což je téma, které již není úplně intuitivní a má smysl jej důkladněji procvičit. | ||||
Interaktivní programování | Posloupnosti | M4D | ||
Úpravy programů | MBD | |||
Počítání s čísly | MAP | |||
Textové obrázky | MAO | |||
Čtení s porozuměním | Vnořené cykly v Pythonu | ME7 | ||
Python želva | Vnořené cykly a zajímavé vzory | MBW |
V pravém sloupci v tabulce jsou šedě uvedené tříznakové kódy. Tyto kódy fungují jako rychlý odkaz na příslušnou aktivitu. Stačí například napsat tento tříznakový kód na tabuli a žáci mohou využít odkaz tvaru umime.to/MVJ nebo zadat kód do vyhledávacího políčka na vršku stránky.