U většiny algoritmů potřebujeme, aby postup závisel na aktuálním stavu. Polévku musíme zahřívat a míchat, dokud nezačne vřít. Pokud při příjezdu na křižovatku svítí červená, auto musí zastavit.
Rozhodování podle podmínek zapisujeme pomocí slov pokud a jinak (v angličtině if a else). Názorné příklady:
Někdy větev „jinak“ nepoužíváme. Pokud podmínka není splněna, tak se v takovém případě neprovede žádná speciální akce:
Při vyjadřování podmínek často využíváme logické spojky (a zároveň, nebo, negace).
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Přesouvání
Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.
Označování
V zadaném obrázku či textu máte za úkol označit všechny oblasti, které splňují určitou vlastnost.
Krok po kroku
Doplňování jednotlivých kroků v rozsáhlejším postupu.
Plošinovka
Ovládejte skákající postavu pomocí blokového programování.
Podmínky: základy
Pavouci a střely
Rozšířené podmínky
Interakce a podmínky
Duch a podmínky
Čarování s podmínkami
Kombinace podmínek
Kód kostky
Navigujte kostku po plánu podle zadaného programu. Procvičení schopnosti číst programy.