Nadřazené | Základy algoritmického myšlení |
Navazující | Posloupnost příkazů |
Programy se skládají z jednotlivých příkazů. V našich úlohách na procvičování můžete například potkat:
- příkazy pro vypsání textu nebo nakreslení jednoduchého obrázku:
vypiš
,nakresli
, - příkazy pro pohyb (
dopředu
,zatočit doprava
), - provedení kouzla (
vyčaruj klobouk
,změň na žábu
).
Při praktickém programování používáme například příkazy pro vypsání textu na monitor, vykreslení obrázku, načtení informace ze souboru nebo uložení výsledku výpočtu do paměti počítače.
Z dílčích příkazů následně skládáme programy pomocí posloupností příkazů, opakování, podmínek a dalších metod.

Šipkovaná
Šipkovaná je jednoduchá logická úloha, kde tvoříte program pro skřítka pomocí šipek umístěných do lesa. Není to ale zas tak úplně snadné, protože krom šipek jsou ovšem v lese i hřiby, rybníky, teleporty, kouzelné hůlky, vybuchují muchomůrky...
Skřítkova rozcvička
Položte do lesa šipky, aby skřítek došel do svého domečku. Šipek je málo, tak ať vám vystačí.

Želví grafika
Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí přetahování grafických bloků. Začněte s jednoduchými obrázky a pokračujte až k fraktálům.
Základy
Pro začátek naučíme želvu základní příkazy pro posun a zatáčení a nakreslíme s ní pár jednoduchých obrazců. Pokud si sami potřebujete ujasnit, jak fungují úhly, zkuste nejdřív pexeso na úhly.

ProgMalování
ProgMalování je zábavná kombinace programování a malování. Úkolem je nakreslit zajímavé obrázky pomocí programů, které tvoříte přetahováním připravených bloků.
Malovací rozcvička
Sada příkladů na rozcvičení a vyzkoušení ovládání.