Použití technologií – 9. třída (9. ročník)
MVUV sekci o digitálních technologiích se zaměřujeme na to, jak technologie fungují. Aby nám technologie pomáhaly, musíme je také umět vhodně používat. Na to se podíváme zde:
- Práce s informacemi – informace, dezinformace, vyhledávání, autorství, licence
- Komunikace – e-mail, online spolupráce, digitální identita, chování na internetu
- Bezpečnost – hesla, viry, zabezpečení zařízení, šifrování
- Řešení technických problémů – postupy pro případy, kdy technologie nefungují, jak bychom chtěli
- Technologie a zdraví – ergonomie, monitoring zdraví
Inspirace pro učitele
Inspiraci pro začlenění těchto témat do výuky nabízí výukové moduly, které poskytují konkrétní náměty, jakým způsobem učivo procvičovat a v jakém pořadí:
- Digitální technologie: použití – základní digitální technologie z uživatelského pohledu, určeno pro žáky 4.-6. ročníku ZŠ.
- Digitální bezpečnost, soukromí, informační gramotnost – rizika související s používáním digitálních technologií a opatření proti těmto rizikům, určeno pro žáky 7.–9. ročníku ZŠ.
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Autorství a licence (střední)
zadání: 42
Typicky zabere: 6 min

Dezinformace, hoaxy, manipulace (střední)
zadání: 64
Typicky zabere: 6 min

Techniky manipulace a argumentační fauly (střední)
zadání: 39
Typicky zabere: 5 min

E-mailová komunikace (těžké)
zadání: 48
Typicky zabere: 8 min

Digitální identita (střední)
zadání: 69
Typicky zabere: 8 min

Viry, spam a sociální inženýrství (těžké)
zadání: 49
Typicky zabere: 7 min
