Základním krokem jakéhokoliv algoritmu je provádění posloupnosti akcí v předepsaném pořadí. Pořadí, v jakém akce provádíme, je důležité. Někdy je to úplně jasné. Když připravujeme palačinky, musíme nejdříve těsto zamíchat, a až potom dát na pánvičku. Kdybychom pořadí akcí prohodili, nedopadlo by to příliš palačinkově. Podobně to dopadne, když chystáme program pro robota. Pokud se robot nejdřív otočí a pak udělá krok, dopadne to jinak, než když udělá krok a pak se otočí.
Význam pořadí akcí je dobře vidět třeba ve cvičení ProgMalování, kde je velmi důležité, který obrázek nakreslíme dříve a který později:
Pořadí příkazů zapisujeme v programech stejně jako při psaní běžného textu: odshora dolů (případně zleva doprava).
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Pořadí příkazů (lehké)
zadání: 62
Typicky zabere: 3 min
Pořadí příkazů (střední)
zadání: 59
Typicky zabere: 5 min
Pořadí příkazů (těžké)
zadání: 53
Typicky zabere: 6 min
Vláček: posloupnost akcí (lehké)
zadání: 40
Typicky zabere: 4 min
Posloupnosti kouzel (lehké)
zadání: 40
Typicky zabere: 5 min
Posloupnosti kouzel (střední)
zadání: 50
Typicky zabere: 5 min
Posloupnosti kouzel (těžké)
zadání: 46
Typicky zabere: 5 min
Deaktivace bomby: posloupnosti (lehké)
zadání: 40
Typicky zabere: 5 min
Deaktivace bomby: posloupnosti (střední)
zadání: 46
Typicky zabere: 6 min
Deaktivace bomby: posloupnosti (těžké)
zadání: 48
Typicky zabere: 7 min
Přesouvání
Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.
Sběr odpadu (lehké)
zadání: 10
Typicky zabere: 4 min
Bloudící myš (lehké)
zadání: 9
Typicky zabere: 5 min
Bloudící myš (střední)
zadání: 9
Typicky zabere: 7 min
Stavby z kostek (lehké)
zadání: 11
Typicky zabere: 6 min
Stavby z kostek (střední)
zadání: 11
Typicky zabere: 6 min
Posloupnosti kouzel (lehké)
zadání: 12
Typicky zabere: 5 min
Posloupnosti kouzel (střední)
zadání: 12
Typicky zabere: 5 min
Pexeso
Hledání dvojic, které k sobě patří.
Posloupnosti kouzel (lehké)
zadání: 8
Typicky zabere: 4 min
Želví obrázky (střední)
zadání: 10
Typicky zabere: 5 min
Šipkovaná
Navigujte skřítka do domečku. Logická úloha, která funguje jako rozcvička na programování.
Sběr hříbků
Než dojde skřítek domů, musí posbírat všechny hříbky.
Skoky
V lese jsou občas rybníčky. Skřítek je zvládne přeskočit, ale musíte mu přistavit na správné místo pružinku.
ProgMalování
Tvorba obrázků skládáním základním tvarů (např. kruh, čtverec), využití blokového programování.
Obrázky
Kreslení obrázků pomocí základních operací. Bude potřeba se trochu zamyslet nad správným pořadím...
Obrázky II
Trochu rozsáhlejší obrázky. Nevyžadují žádný velký nápad, jen trochu důslednosti.
Kód kostky
Navigujte kostku po plánu podle zadaného programu. Procvičení schopnosti číst programy.
Rozcvička kostek
Madam Kostka a pan Kostka vyráží na procházku po herním plánu. Postupují ovšem přesně podle instrukcí.