Základním krokem jakéhokoliv algoritmu je provádění posloupnosti akcí v předepsaném pořadí. Pořadí, v jakém akce provádíme, je důležité. Někdy je to úplně jasné. Když připravujeme palačinky, musíme nejdříve těsto zamíchat, a až potom dát na pánvičku. Kdybychom pořadí akcí prohodili, nedopadlo by to příliš palačinkově. Podobně to dopadne, když chystáme program pro robota. Pokud se robot nejdřív otočí a pak udělá krok, dopadne to jinak, než když udělá krok a pak se otočí.
Význam pořadí akcí je dobře vidět třeba ve cvičení ProgMalování, kde je velmi důležité, který obrázek nakreslíme dříve a který později:
Pořadí příkazů zapisujeme v programech stejně jako při psaní běžného textu: odshora dolů (případně zleva doprava).
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Pořadí příkazů (lehké) • MK4
Typicky zabere: 3 min.

Pořadí příkazů (střední) • ML9
Typicky zabere: 5 min.

Pořadí příkazů (těžké) • MMA
Typicky zabere: 6 min.

Vláček: posloupnost akcí (lehké) • NAL
Typicky zabere: 4 min.

Posloupnosti kouzel (lehké) • M13
Typicky zabere: 5 min.

Posloupnosti kouzel (střední) • MML
Typicky zabere: 5 min.

Posloupnosti kouzel (těžké) • M7Z
Typicky zabere: 5 min.

Deaktivace bomby: posloupnosti (lehké) • M17
Typicky zabere: 5 min.

Deaktivace bomby: posloupnosti (střední) • MPM
Typicky zabere: 6 min.

Deaktivace bomby: posloupnosti (těžké) • M9E
Typicky zabere: 7 min.

Přesouvání
Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.
Sběr odpadu (lehké) • MGW
Typicky zabere: 4 min.

Bloudící myš (lehké) • MGM
Typicky zabere: 5 min.

Bloudící myš (střední) • MHE
Typicky zabere: 6 min.

Stavby z kostek (lehké) • MGO
Typicky zabere: 6 min.

Stavby z kostek (střední) • MGU
Typicky zabere: 6 min.

Posloupnosti kouzel (lehké) • MPO
Typicky zabere: 5 min.

Posloupnosti kouzel (střední) • MPA
Typicky zabere: 6 min.

Označování
V zadaném obrázku či textu máte za úkol označit všechny oblasti, které splňují určitou vlastnost.
Průzkum vesmíru: pořadí příkazů (střední) • NT1
Typicky zabere: 5 min.

Průzkum vesmíru: pořadí příkazů (těžké) • NU6
Typicky zabere: 4 min.

Pexeso
Hledání dvojic, které k sobě patří.
Posloupnosti kouzel (lehké) • NAX
Typicky zabere: 4 min.

Želví obrázky (střední) • ML4
Typicky zabere: 5 min.

Šipkovaná
Navigujte skřítka do domečku. Logická úloha, která funguje jako rozcvička na programování.
Sběr hříbků
Než dojde skřítek domů, musí posbírat všechny hříbky.
Skoky
V lese jsou občas rybníčky. Skřítek je zvládne přeskočit, ale musíte mu přistavit na správné místo pružinku.
ProgMalování
Tvorba obrázků skládáním základním tvarů (např. kruh, čtverec), využití blokového programování.
Obrázky
Kreslení obrázků pomocí základních operací. Bude potřeba se trochu zamyslet nad správným pořadím...
Obrázky II
Trochu rozsáhlejší obrázky. Nevyžadují žádný velký nápad, jen trochu důslednosti.
Kód kostky
Navigujte kostku po plánu podle zadaného programu. Procvičení schopnosti číst programy.
Rozcvička kostek
Madam Kostka a pan Kostka vyráží na procházku po herním plánu. Postupují ovšem přesně podle instrukcí.