Základním krokem jakéhokoliv algoritmu je provádění posloupnosti akcí v předepsaném pořadí. Pořadí, v jakém akce provádíme, je důležité. Někdy je to úplně jasné. Když připravujeme palačinky, musíme nejdříve těsto zamíchat, a až potom dát na pánvičku. Kdybychom pořadí akcí prohodili, nedopadlo by to příliš palačinkově. Podobně to dopadne, když chystáme program pro robota. Pokud se robot nejdřív otočí a pak udělá krok, dopadne to jinak, než když udělá krok a pak se otočí.
Význam pořadí akcí je dobře vidět třeba ve cvičení ProgMalování, kde je velmi důležité, který obrázek nakreslíme dříve a který později:
Pořadí příkazů zapisujeme v programech stejně jako při psaní běžného textu: odshora dolů (případně zleva doprava).
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Pořadí příkazů (lehké) • MK4
zadání: 62
Typicky zabere: 3 min

Pořadí příkazů (střední) • ML9
zadání: 59
Typicky zabere: 5 min

Pořadí příkazů (těžké) • MMA
zadání: 53
Typicky zabere: 6 min

Vláček: posloupnost akcí (lehké) • NAL
zadání: 40
Typicky zabere: 4 min

Posloupnosti kouzel (lehké) • M13
zadání: 41
Typicky zabere: 5 min

Posloupnosti kouzel (střední) • MML
zadání: 48
Typicky zabere: 5 min

Posloupnosti kouzel (těžké) • M7Z
zadání: 48
Typicky zabere: 5 min

Deaktivace bomby: posloupnosti (lehké) • M17
zadání: 40
Typicky zabere: 5 min

Deaktivace bomby: posloupnosti (střední) • MPM
zadání: 46
Typicky zabere: 6 min

Deaktivace bomby: posloupnosti (těžké) • M9E
zadání: 48
Typicky zabere: 7 min

Přesouvání
Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.
Sběr odpadu (lehké) • MGW
zadání: 10
Typicky zabere: 4 min

Bloudící myš (lehké) • MGM
zadání: 9
Typicky zabere: 5 min

Bloudící myš (střední) • MHE
zadání: 9
Typicky zabere: 6 min

Stavby z kostek (lehké) • MGO
zadání: 11
Typicky zabere: 6 min

Stavby z kostek (střední) • MGU
zadání: 11
Typicky zabere: 6 min

Posloupnosti kouzel (lehké) • MPO
zadání: 12
Typicky zabere: 5 min

Posloupnosti kouzel (střední) • MPA
zadání: 12
Typicky zabere: 5 min

Označování
V zadaném obrázku či textu máte za úkol označit všechny oblasti, které splňují určitou vlastnost.
Průzkum vesmíru: pořadí příkazů (střední) • NT1

Pexeso
Hledání dvojic, které k sobě patří.
Posloupnosti kouzel (lehké) • NAX
zadání: 8
Typicky zabere: 4 min

Želví obrázky (střední) • ML4
zadání: 10
Typicky zabere: 5 min

Šipkovaná
Navigujte skřítka do domečku. Logická úloha, která funguje jako rozcvička na programování.
Sběr hříbků
Než dojde skřítek domů, musí posbírat všechny hříbky.
Skoky
V lese jsou občas rybníčky. Skřítek je zvládne přeskočit, ale musíte mu přistavit na správné místo pružinku.
ProgMalování
Tvorba obrázků skládáním základním tvarů (např. kruh, čtverec), využití blokového programování.
Obrázky
Kreslení obrázků pomocí základních operací. Bude potřeba se trochu zamyslet nad správným pořadím...
Obrázky II
Trochu rozsáhlejší obrázky. Nevyžadují žádný velký nápad, jen trochu důslednosti.
Kód kostky
Navigujte kostku po plánu podle zadaného programu. Procvičení schopnosti číst programy.
Rozcvička kostek
Madam Kostka a pan Kostka vyráží na procházku po herním plánu. Postupují ovšem přesně podle instrukcí.