Pexeso – 8. třída
Naše úloha není úplně stejná jako klasické pexeso, ale sdílí s ní základní prvek: hledání dvojic. U nás nejsou kartičky skryté, úkolem je pouze odhalit, které dvojice patří k sobě. Odkrývejte správně a odhalíte pěkný obrázek!
Filtr podle ročníku
Algoritmické myšlení
Rozpoznávání vzorů
Stejné vzory
Náramky
Stejné grafy
Knoflíky a nitě
Společná vlastnost
Společná vlastnost: znaky a čísla
Popis vzorů
Zápis klikyháků
Rozklad obrázků na části
Rozklad obrázků (s opakováním)
Barevné dlaždice
Posloupnosti příkazů
Základní akce
Pořadí příkazů
Posloupnosti kouzel
Želví obrázky
Cykly a podmínky
Opakuj N×
Opakovací kouzla
Želví obrázky (s opakováním)
Proměnné
Proměnné: obecné principy
Typy proměnných
Funkce a zobecňování
Abstrakce
Abstrakce příšerek
Logika a řešení problémů
Logické výrazy
Logické výrazy: mix
Kódování a modelování
Kódování informací
Kódování informací obrázkem
Počítačové ikony
Dopravní značky
Emodži a Unicode symboly
Emodži přísloví
Kódování informací textem i jinak
Kódování textu a šifrování
Základní šifry
Šifry s nápadem
Kódování obrazu a zvuku
RGB barvy
Kódování čísel
Binární čísla: základy
Přenos a komprese dat
Informace, velikost dat
Modelování pomocí grafů
Grafy a abstrakce
Shodné grafy
Práce s daty
Vizualizace dat: typy grafů
Rozlišování typů grafů
Sloupcové grafy
Sloupcové grafy: mix
Koláčové grafy
Příprava dokumentů
Typografie
Typy písma
Interpunkce a speciální znaky
Webdesign
HTML: základy
CSS: hlavní vlastnosti a jejich použití
Digitální technologie
Hardware
Hardware: základy
Hardware: mix
Software
Software: typy aplikací, příklady
Typy souborů
Mobilní telefony
Mobilní telefony: základy
Ikony v mobilních telefonech
Umělá inteligence a strojové učení
Základy umělé inteligence
Využití a schopnosti umělé inteligence
Umělá inteligence: realita a fikce
Historie umělé inteligence
Umělá inteligence: pojmy
Základy strojového učení
Úlohy strojového učení





















































