ProgMalování
ProgMalování je zábavná kombinace programování a malování. Úkolem je nakreslit zajímavé obrázky pomocí programů, které tvoříte přetahováním připravených bloků. Jde o programátorskou úlohu vhodnou i pro úplné začátečníky a děti na prvním stupni ZŠ.
Řazení podle
Výpis úloh
Algoritmické myšlení » Rozpoznávání vzorů » Rozklad obrázků na části
Skládání tvarů
Skládáním základních tvarů se dají vykreslit zajímavé geometrické obrazce. Zvlášť když zapojíme speciální inverzní štětec.
Skládání tvarů II
Dokážete se na útvary správně podívat a poskládat je ze základních?
Algoritmické myšlení » Posloupnosti příkazů » Základní akce
Malovací rozcvička
Sada příkladů na rozcvičení a vyzkoušení ovládání.
Algoritmické myšlení » Posloupnosti příkazů » Pořadí příkazů
Obrázky
Kreslení obrázků pomocí základních operací. Bude potřeba se trochu zamyslet nad správným pořadím...
Obrázky II
Trochu rozsáhlejší obrázky. Nevyžadují žádný velký nápad, jen trochu důslednosti.
Algoritmické myšlení » Cykly a podmínky » Opakuj N×
Vzory s opakováním I
Zde máme navíc příkaz pro opakování, který využijeme pro vykreslování řad a vzorů.
Vzory s opakováním II
Pokročilejší sada využívající opakování.
Algoritmické myšlení » Proměnné » Cykly s proměnnými
Proměnné
A teď si přidáme proměnné, což dohromady s opakováním umožňuje dělat nové zajímavé vzory.
Algoritmické myšlení » Funkce a zobecňování » Funkce
Funkce
Pomocí funkcí můžeme vytvořit nové vzory a umisťovat je na různá místa na plátně.
Algoritmické myšlení » Vývoj programů » Ladění, hledání chyb
Ladění obrázků
Důležitou součástí programování je ladění, tedy hledání chyb a jejich opravování. V této sadě si to můžete natrénovat: dostanete připravený program a jen ho musíte mírně doladit.
Algoritmické myšlení » Algoritmické myšlení: mix
Záludné
Sbírka náročnějších úloh na závěr.